Får man göra så?



Egentligen inte. Lägga upp bilder på sig själv utan tröja sådär. Pfft. Tror jag att jag är något eller? (Skitsamma, här är jag!)

Jag tog bilden för ett tag sedan när jag tänkte skriva ett klyschigt peppinlägg om det där med att dissa skönhetsideal. Men så blev det inte riktigt tid över och så försvann allt bra som jag hade att säga. Det kanske kommer tillbaka någon gång.

Jag har på senare tid inte tänkt på min kropp alls. Jag har liksom inte stått framför spegeln och dragit i mina kärlekshandtag (eller "muffin top" som man så gulligt kan kalla det) eller kritiserat mitt gäddhäng. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag ser väldigt lättsamt på det där med mitt utseende. Visst bryr jag mig om hur jag ser ut och så, men jag har.. ja, jag har tröttnat på att kritisera mig själv. Jag tänkte mycket på vikt och dylikt när jag var i ett förhållande. Men nu finns det inte utrymme för något så futilt.

Däremot så har jag - som tidigare nämnt - märkt att jag verkligen är ur form. Att jag blir segare och segare och faller mycket lättare för frestelser i form av, just det, socker! Jag har märkt att jag blivit väldigt trött och att jag verkligen tappat all typ av styrka (förutom den mentala möjligtvis). Idag när jag skulle ta på mig mina favoritbyxor så gick de sönder. Min rumpa har blivit större helt enkelt! Då blev jag så där lagom full i skratt och kände att nej, nu får det vara nog. Jag har alltid ätit mycket sötsaker men ändå kunnat hitta en balans, men nu - i och med mitt halvhektiska schema - så har jag blivit väldigt bekväm av mig. Det är dags att börja röra på sig, så jag kan äta det jag tycker är gott UTAN att behöva uppgradera hela min garderob.

Förut har jag tänkt "Men åh vilken gymhysteri det har blivit, alla är ju och gymmar lite då och då". Tanken slog mig inte att alla kanske gör det för att alla behöver lite motion ibland. Inklusive Ida Hansson.

So I'm telling you, när jag kommer hem är det Westcoast som gäller!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Emsi säger:

Klart man får. Jag tycker du är så fin hjärtat, men om du vill träna för att må bra så är det självklart vad du ska göra. Och det är så fint att du har en sådan bra syn på utseendefixering och sådant, jag ser upp till den! Jag ser upp till dig på massa sätt, ska du veta.

Och nu får vi träna tillsammans, tiiiih. Massa roliga (om än svettiga och jobbiga) pass att prova ju, hiho.



sv: Maw, verkligen. Massa film och promenad. Mys. Ida-Emsi-tid. ♥

2012-03-20 @ 20:32:05
URL: http://toutlemonde.devote.se
Trackback