Is-te i Mjölby

image description

Lördagspasset på Max bjöd på stora äventyr! Jag utmanade Adam i en intern merförsäljningstävling. Han är verkligen kung på det där, han säljer alltid helt galet mycket och vinner varje vecka. Och jag kände mig på hugget så jag utmanade honom - challenge accepted. Och jag lyckades faktiskt slå honom! När han var på sin rast hade jag 140 och han 136. Det var spännande. När dagen var slut hamnade jag på 159 och han på 152. Jag stod visserligen i den kassa som har de absolut bästa förutsättningarna, det var lite synd. Helt grym arbetsdag var det, vi sålde helt sjukt mycket den dagen. Kul!

När jag kom hem ville jag bara dö av utmattning. Dagen var väldigt intensiv, påfrestande och lång. La mig på soffan och tänkte ta en powernap men åt en glass och pratade lite med farmin och Angelika istället innan jag åkte vidare till nästa jobb. Kom hem fyra på natten, visste att jag skulle försova mig så jag ställde sju alarm. Sju! And guess what? I overslept! Började jobba klockan tio. Vaknade tjugo i. Var i personalrummet 09:59. Var ganska trött men försökte stänga av alla typer av känslor. Lyckades faktiskt förvånansvärt bra! Alla neggokänslor kunde jag stöta bort snabbare än jag hann uppfatta dem. Så hela dagen gick jag runt och bara myste. Efter jobbet åkte jag hem till Emma och hängde en stund. Köpte med mig en Frödinge kladdkaka på vägen hem och förtärde den i soffan framför säsongens första formel 1-race. Det var underbart fram tills jag plötsligt blev galet illamående. Stapplade i säng och ställde en spyhink bredvid och var säker på att jag blivit magsjuk. Somnade snabbare än det att jag la huvudet på kudden och mådde prima när jag idag väcktes av att solen kikade in. Bestämde mig lite halvspontant för att åka till Mjölby. Så jag lämnade mitt smutsiga boende och satte mig i min stökiga bil och fyra timmar senare var jag här, hos Manfreds familj.

Jag har inte varit här sedan i november, då vi gjorde slut. Jag får alltid en så underlig känsla när jag rullar in i Mjölby, det är så mycket känslor som växt fram här och som.. stannat kvar här. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Min tid i Mjölby känns som en egen livshistoria för sig liksom. Och det är så.. jag vet inte, annorlunda/spännande att återbesöka den. Det känns lustigt att känna sig hemma även 40 mil bort.

I vilket fall, jag fick träffat Manfreds familj igen (Manfred träffar jag först på onsdag). Som jag saknat dem! Jag gav dem deras julklappar och fick en själv av Ludvig. Han skickade ett meddelande på FB häromdagen där han skrev "När kommer du och hämtar din julklapp då bögjävel?". Jag dog av skratt! Min julklapp visade sig vara iste av den finare sorten. Dricker det just nu, det är seriöst helt himmelskt gott!

Imorgon ska jag in till skolan och träffa lite människor jag saknat. Bland annat min Rebecka! Jag har ingen aning om vad vi ska göra men vi lyckas alltid underhålla oss till maximum oavsett förutsättningar, så det kommer bli helt awesome. Kompiiiiiiis!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback