Sjukling

image description

Åh, nu har det gått nästan en vecka sedan jag drog på mig den här förbannade förkylningen.. Jag brukar klara förkylningar bra, blir jag ordentligt förkyld varar det i en dag och sedan är det bra. Men nu har det hållit på och pendla fram och tillbaka med halsont, täppt näsa och redig hosta. Jag blir så trött! Det har i alla fall varit skönt att jag varit ledig, för att slippa sjukanmäla sig och sätta någon annan i skiten. I måndags planerade jag ju att åka till gymmet som en principsak men jag mådde så himla dåligt längre fram på dagen att jag gjorde till slut inget annat än att sova hela dagen.

Dagen efter tog jag det lugnt. Det kändes lite bättre. Jag och Robin åt brunch på Koncept och det var jättekul att äntligen få komma ut och göra någonting. Dagen spenderade jag i min nya saccosäck framför mitt Playstation. Det var så himla roligt! Bara chilla och göra något som man tycker är jäkligt kul. Något som man dessutom kan göra med gott samvete, eftersom att man är sjuk. På kvällen åkte jag in till stan för att äta tacos med Jessica och Felicia, det var så mysigt! Men efteråt kände jag mig helt slut och åkte hem och gick och la mig direkt.

Onsdagen var också ganska chill, jag städade och grejade med småsaker, spelade lite TV-spel och på kvällen kom PJ hit. Vi åkte till Nordby för att köpa öl och massvis med godis. Vi hyrde film och köpte med oss pizza hem som vi åt framför en inspelad hockeymatch mellan Sverige och Lettland. Sedan kollade vi på Paranormal Activity 3 och gömde oss bakom kuddarna.

Dagen efter mådde jag så dåligt. Igen. PJ åkte hem lite tidigare än tänkt och jag kände mig hemsk, men vad gör man? Jag åkte in till stan för att lämna vår film och hyrde tre nya, dagen till ära: Machine Gun Preacher, In Time och 50/50. När jag skulle kolla på den sista, som jag sparat till sist för att den verkade bäst, visade det sig att killen i videobutiken lagt i fel skiva så jag fick istället en kass skräckfilm. Började kolla på den men efter en timme gav jag upp, stängde av och gick och la mig istället.

Så. Idag ska jag och min förbannade förkylning åka och jobba. Jag känner mig verkligen inte ämnad för det, så som jag hostar och snörvlar, men hellre åker jag dit som en krigare än ringer och sjukanmäler mig. Det kan ju funka. Så nu ska jag äta lite mat (om jag får i mig något, that is) och sedan åka till Nordby. Jag hoppas förkylningen släpper snart, jag orkar inte vara sjuk om jag ska jobba.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback