WoS #24



Mja. Som ni kanske läst blev jag inte utsövd den här natten heller. Nåväl.

Fortsatte drömma under natten, inga mardrömmar men inga behagliga heller. Kände mig sönderstressad och galet sliten, nästintill bakfull, när jag vaknade. Men jag gick upp och vi gjorde oss redo för gymmet. Så fort jag kom utanför dörren och kunde njuta av det fina vädret kände jag på mig att det här skulle bli en sjukt bra dag.

Det gick bra på gymmet idag. Jag var inte alls lika seg som igår, snarare tvärtom hade jag lite extra mycket energi nu. Lyssnade på Dream Theater (känner mig nykär, igen) hela passet och kombinationen gav mig seriöst gåshud. Att slita hårt till mäktig musik. Wuah. Känner mig så pepp! Ser mycket fram emot morgondagens pass.

Efter gymmet begav jag mig till Kaffekompaniet och där mötte jag Frida, en gammal klasskamrat. Åh vad jag beundrar henne! Tror inte jag känner någon som är så stark och självständig på en så ödmjuk nivå. Hon är helt fantastisk verkligen. Hon var tillsammans med sin partner i flera år och de gjorde slut för några månader sedan, så vi hade förvånansvärt mycket att prata om. Hennes situation påminner väldigt mycket om det jag genomgick förra året och det var så häftigt att höra hennes tankebanor. Det fascinerar mig att hon tagit sig så långt på så kort tid. Wow. Hon kommer bli (läs: är redan) någonting stort. Sjukt inspirerande människa.

När jag var på gymmet och lyssnade på mitt livs kärlek, Dream Theater that is, fick jag en snilleblixt. Jag köper en akustisk gitarr. Ikväll! Så när jag sagt hejdå till Frida gick jag till Rämjes och fick helt spontant och galet köpt mig en Ibanez. Ni ska få se den sedan!

Jag åkte efteråt till Nordby, lyckades tajma in så jag fick sitta med Martin på hans rast och sedan handlade jag lite mat. Samt lite choklad av det finare slaget, i världens sötaste förpackning, till Martin som tack för att han tröstade och höll om en barnsligt skärrad Ida klockan fyra inatt. Skäms nästan lite för det, men ibland är mardrömmar otroligt.. mäktiga. På det dåliga viset.

Nu har jag kommit hem och satt i mig lite mat. Nu ska jag bara diska och ta en dusch och sedan leka med min nya gitarr. Imorgon stundar jobb, följt av fyra dagars arbetsdagar till. Men även om jag inte fått sova ordentligt så har jag ändå fått vara ledig och ladda upp batterierna. Vi får väl se hur det går. Nu är det dessutom bara sju dagar kvar av Fitnessfighten! Sjukt_pepp_chey_92. Just sayin'.

Dagens pepplåt: Hollywood Undead - Been to Hell


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Frida säger:

Du är underbar, tack. <3

2012-12-08 @ 02:00:57
URL: http://fridahoglid.blogg.se
Trackback