brand new day

Cha cha bloggen!.. Erhm.

Jag har avverkat min tredje lediga dag och jag mår som en gud! Det slog mig först nu hur mycket jag verkligen jobbat i augusti. 220 timmar. Helt galet. Och på fredag ramlar lönen in. Det gör ju inte ont, måste jag säga.

De här dagarna har jag gjort absolut ingenting. Tog mig igenom lördagens dubbla pass utan vidare komplikationer, packade ner lite livsnödvändigheter i en påse och styrde min kos mot Martins hus. På söndagen var han också ledig och jag hade en väldigt bra dag. Vi var iväg för att handla inför ett initiativ jag tagit till att baka kanelbullar. Vi lyssnade på dramatisk musik (Two steps from hell) och tog oss an uppgiften med stort engagemang. Det var riktigt roligt! Fick så sjukt mycket deg över så vi improviserade fram lite andra hallon- respektive äppelmosfyllda skapelser. Det blev bra.

De här andra två dagarna har han jobbat stängning, vilket passat bra eftersom det inneburit att vi kunnat umgås innan och att jag sedan fått hela dagen för mig själv. Jag har spenderat båda dessa dagar i hans hus och det enda jag gjort är att städa (ja, jag finner faktiskt någon slags tillfredsställelse i det) och att spela Guild Wars. Inga krav. Inga måsten. Bara göra vad jag känner för och på kvällen fått sällskap, framför några avsnitt av någon serie.

Var för övrigt på ett möte med Cherrygänget idag. Strömstad ska bli ett eget distrikt så vi fick lite info om det. Måste säga att jag känner mig mer och mer motiverad till att fortsätta. Förr har det varit väldigt svajigt men nu känns det mer lovande. Det är skönt.

Imorgon ska jag ta en fika med en vän på kvällen. Annars har jag inget annat inplanerat. Glida runt i min onepiece, städa (snygga till, rättare sagt), laga mat och spela GW2. Jag älskar att vara här.


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback