mk2



De senaste dagarna har varit så konstiga. Jag har varit konstig. Inte haft något tålamod whatsoever och bara.. praktiskt taget retat upp mig själv för skitsaker. Smågnabbats, blivit irriterad, varit arg. Bara en massa jagnedbrytande dumheter. Har känt mig allmänt nere och livet har känts lika innehållslöst som meningslöst. Har ingen aning om var det kom ifrån, men det höll i sig i några dagar. Tror att jag sovit alldeles för lite det senaste, slarvat med kost och träning och då mår jag skit helt enkelt. Det har å andra sidan varit skönt att vara ledig mina tre dagar nu.

Det är i alla fall därför jag inte skrivit. Det har inte funnits så mycket att berätta, allt har fallit i glömska bakom mitt otroligt dåliga humör. Har känt mig fruktansvärt vilsen, helt enkelt.

Men jag gjorde en bra dag av den här ljuva torsdagen och jag hoppas det tar mig back on track, att svackan är över nu. Jag vaknade vid sju och åt god frukost för att sedan åka till kiropraktorn för första gången på flera månader. Man känner sig alltid så fräsch när man går därifrån tycker jag! Hel på något vis. Åkte sedan till gymmet för att ta mitt andra självständiga styrketräningspass so far. Jag slängde ihop en snabb ny spellista med ösig musik för att öka motivationen. Och jäklar så bra det gick! Jag var så himla peppad och körde verkligen helt slut på mig själv. Tre timmar tog det och det var så fruktansvärt roligt!

Efteråt åkte jag till farmor en sväng och det var mysigt. Längesedan. Vi givk till Koncept där jag mötte upp min kära far för att äta lunch med honom. Det var också väldigt mysigt! Tog en sväng till Växtriket för att använda ett presentkort jag fick när jag fyllde år, hittade jättefina grejer. (Det är något skumt med mig och fåglar och ljuslyktor, det finns liksom ingen hejd.)

Åkte sedan en snabbis till Emma som tagit mod till sig och flyttar till Frankrike om två dagar. Låg där och bara degade, andades, vilade. Vi sa sedan hejdå och det kändes inte så jobbigt som jag trodde. Någonstans känns det som att fyra månader kommer gå väldigt fort. Jag beundrar henne verkligen för det hon gör. Men jag kommer sakna henne. Väldigt. Väldigt. Mycket.

Det har varit en - jävligt - bra dag. Tror mycket har att göra med att jag påbörjade den så tidigt och hann göra så mycket. Blir nog en tidig kväll för mig dock, känner mig helt mör och skakig. Tror mitt kaloriintag ligger på minus faktiskt. Så trots min motsats-till-matlust så ska jag trycka i mig lite krubb å min tomma mages vägnar. Ja. Krubb. Det är ett gulligt ord, okej.

Imorgon är det slut på helgen och så stundar det tre dagars jobb. Inte nattpass i alla fall, ruskigt skönt. Men innan jobbet stundar ett gympass och en timmes thaimassage! Sistnämnda fick jag presentkort på av Martin i födelsedagspresent. Ska bli jättespännande!

Nu har jag gått igenom post och städat och tagit hand om diverse nödvändigheter, bara disken kvar. Sedan ska jag sätta mig och dega framför mitt PS3 i väntan på att min man kommer hem. Ska nog lägga DMC åt sidan en stund och börja om på Reckoning. Mhm.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback