WOD



Satan vad jag har svårt att släppa det där med bilen. Saken är den att jag behöver nya vinterdäck till bubblan, helst igår, men de kostar 4400 och det är ingenting som jag har liggandes.. Det känns som att det har kört ihop sig riktigt ordentligt och det är lite svårt att släppa. 10% av tankeverksamheten ska fortfarande finnas hos framtiden, kommer ni ihåg?

Jag lagade gröt till frukost och städade samtidigt. Vi åt framför FG och jag tog snabbt hand om disken och hoppade i träningskläderna innan det blev dags att åka till Nordby. Jag skjutsade Martin och åkte sedan in till stan. Drunknandes i grubblerier, omotiverad och uppstressad. Försökte att skjuta upp oron men det är en konst att aktivt inte tänka på en viss sak. Man måste öva, öva, öva. Precis som med allt annat.

Väl på gymmet stod jag och mest stirrade in i väggen. Så jag knäppte en Celsius och satte mig på cykeln i 20 minuter. Lyssnade på riktigt ösig musik och lyckades tagga till. Så jag fick till ett grymt axelpass, inspirerat av Martins träningsupplägg. En massa puls varvat med styrkeövningar. Och jag ville aldrig ge mig riktigt.. Vilken härlig känsla det är, att aldrig få nog liksom. Avslutade ett svettigt pass med fem minuters rullplanka och nu sitter jag på cykeln igen sedan tjugo minuter tillbaka. As. Najs. Svettigare än igår! Tror å det bestämdaste att jag med gott samvete kan ta en vilodag imorgon. Herregud, jag har sprungit på bandet med en genomsnittspuls på 189 liksom. Trots att jag var så otaggad. Grym är jag! *mental klapp på axeln* Jag är allmänt dålig på att känna mig duktig när jag väl tagit mig igenom en pärs. Måste ändra på det.

Det ska bli så skönt att komma hem. Men först ska jag handla lite mat och virke till en 15-månaders-kladdkaka som jag ska baka ikväll. För det är våran dag idag.

Sedan måste jag väl sätta mig och fundera ut en lösning för bilen också. Och när det är klart tror jag att jag ska sätta mig och spela Tera!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback