isolation

Jag hade redan från början en svag känsla av att jag skulle sova mig igenom större delen av den här dagen.. Stackars Martin är sjuk, misstänkt lunginflammation och jag själv har börjat bli förkyld. För min del är det inte så farligt, lite snorig mest men jag känner mig heeelt slut..

Veckan började med power! Jag gick upp halv sex på morgonen och fick en helt vansinnig smärta i magen efter frukost men det hindrade mig inte från att åka in till gymmet och rocka ben ändå. Magsmärtan var alltför bekant, magsårsknipande liksom.. Det blir så när jag slarvar med måltiderna och inte äter tillräckligt ofta. Därför är jag så noggrann med att äta så fort jag blir hungrig. Minns ni det, att jag hade stora besvär med magen i början av året fram till slutet av sommaren? Hela dagarna, varje dag kändes det som att min mage höll på att fräta sönder. Det spelade ingen roll om jag åt eller inte åt, eller vad jag åt. Ett glas vatten kunde sätta igång smärtorna. Men nu, efter att ha bearbetat stress, prestationsångest och känslan av att aldrig räcka till så har det blivt så mycket bättre. Men jag har fortfarande en känslig mage, trots att den är okej på daglig basis. Är så tacksam för det och att det inte var laktosintolerans vilket läkarna trodde från början.

Jag messade i alla fall chefen och sa att jag kanske inte kunde jobba senare beroende på om magen blev bättre. Trots att jag inte var helt fit for fight på gymmet och tog det ganska lugnt så blev magen ändå bättre.. Och efter att ha jobbat i knappt två timmar ville min chef skicka hem mig eftersom vi ändå var överbemannade. Dealen var att jag skulle plocka upp leveransen och sedan gå hem.. Jag sa först ja men ändrade mig sedan och överlät den uppgiften åt Sparven som gärna gick hem tidigt istället. När jag slutat jobbet for jag direkt vidare till nästa, lyckades tagga om och fick till ett schysst pass med 8 bodypumpdeltagare! Tre av farmins arbetskamrater är på mina pass för det mesta och de hade sagt till honom att jag var omänsklig så hårt jag körde.. Alltid lika kul att höra!

På kvällen i alla fall hämtade jag ut mina byxor från Freddystore! Som en del av ersättningen för Celsiusjobbet vi gjorde. Vi fick välja kläder från deras webshop, för ett värde av 1000 spänn och det var inte svårt vill jag lova.



Fick hem dessa godingar och jag är dödsförälskad! De sitter inte helt perfekt på mig eftersom jag har väldigt korta ben, men de är så vansinnigt sköna och framhäver onekligen varenda fördelaktig kurva.



Tisdag var sista chansen att handla julklappar (och jag hade några kvar) så min plan var att smita upp ur sängen tidigt, köra ett pass på gymmmet och sedan handla julklappar innan jag började jobba klockn elva.. Men när jag gjort mig i ordning och ätit frukost så var det ändå något som sa åt mig att låta bli gymmet. Tre dagar i rad har jag haft så jäkla svårt att hålla mig vaken bakom ratten när jag kört på morgonen och jag hade en känsla av att denna dag inte skulle vara ett undantag.. Jag funderade länge innan jag tillsist bestämde mig för att sova några timmar till och åka direkt till Nordby sedan. Gymmet kunde jag ta efter jobbet.



Jag fick köpt de sista julklapparna och var på väldigt bra humör när jag jobbade sedan. Vi stängde klockan sex och fick stängningen avklarad hyfsat snabbt. Efter jobbet åkte Martin hem men jag satte mig i min egna bil, knäppte en Celsius och drog på musik på öronbedövande hög volym och bilade in till gymmet. Ni anar inte vilket bra pass jag fick till!



Lyckades köra 50 kilos latsdrag för första gången, boom!

Lite postworkoutflexing.. Jag har inte varit väldigt aktiv på gymmet, den senaste veckan men det känns ändå som att kroppen tagit tillvara på vilan och byggt upp musklerna lite.









Ett riktigt, riktigt bra pass som drog över 40 minuter för att jag helt enkelt hade så jävla roligt. Körde åtta set av vissa övningar bara för att kunna jobba mig upp mot tyngre vikter och pressa tills det kändes som att muskelfästena skulle gå av! Var hemma sent som attan men jag ångrar inte en minut.

Sedan kom onsdag. Ledighet. Julafton. Jag sov ut och myste ihjäl Martin för första gången på typ en vecka. Om inte mer. Vid två tog vi våra julkappar och åkte hem till Söle där även Angelikas föräldrar och syster skulle fira jul med oss. Så mycket julstämning innanför dörren, helt perfekt var det.



Hemlagat godis.. allt med marsipan!



Julgranen med tusen klappar under, oj så jobbigt det var för lillebror att behöva vänta på tomten..



Min fotogensiska syster tyckte jag skulle ta kort på henne istället.



Och lilla Leo var med!



Vi väntade..



.. och tillslut kom tomten! Jag fick Pink Floyds nya album på LP! Sååå lycklig tjej!



Fina Martin var med och det gjorde mig så glad!



Det åts en himla mass agodis (och vörtbröd!) med gott samvete..



Och ätnligen fick jag min efterlängtade hoodie! Tack älskling! (Som för övrigt också fick en hoodie av mig...)



Här är resten av julklapparna jag fick! En kattkalender (den är bäst, fjärde eller femte året i rad jag har en sådan nu), en kylbag med matlådor i, en film, ett presentkort på Kappahl, superdupervarma och mjuka strumpor, ett litet smyckeskrin och choklad. 



Är så himla glad och tacksam för denna högtid, det enda som saknades mig var farmor men hon firade med faster Siv i Uddevalla och jag hoppas hon hade det bra också. Förr var julen så spännande pågrund av alla julklappar som var så roliga att slita upp på löpande band, men nu uppskattar jag stämningen, sällskapet och att få se småsyskonen uppleva extasen man så väl kan relatera till. Samtidigt går mina tankar till de som inte har råd att fira traditionellt och de som faktiskt inte har någon att vara med eller någonstans att vara.. Det är en högtid som påminner mig om hur bra jag har det och hur mycket värme som finns runtom mig. Hoppas ni också hade en jättebra julafton!



Så den här dagen har inte varit jättespännnande, mest sovit och tittat på TV.. Men nu ska jag försöka diska och dammsuga en snabbis innan PJ och hennes kille kommer hit för att spela TV-spel hela kvällen lång. Vi får se hur aktiva vi blir, Martin är sjuk och ganska dålig, Eric var visst lite bakis och både jag och PJ förkylda.. Men det ska nog bli väldigt roligt ändå! Det blev inget gym för mig varken idag eller igår och det är så skönt att inte känna att det är ett ont måste. Jag vill vara hemma och ta tillvara på den lediga tid jag får ihop med Martin och att vila musklerna har ju ingen dött av heller. Men imorgon kör vi igen! Jag jobbar nu tre dagar, nästa vecka jobbar jag bara onsdag och fredag, fem dagar veckan efter det och därefter går jag faktiskt på en veckas semester. Det ska bli skönt att få samla lite motivation igen.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback