sanctum

Sitter just nu i soffan och smuttar på en Celsius on the rocks ur mitt stora Starbucksglas med sugrör. Martin spelar tv-spel och jag överväger att åka in till gymmet och träna ben.. Tror det blir så.

Igår gick vi öppning båda två. Vi har gått öppning ihop hela veckan och det är jag tacksam över! Vi som bara jobbar om varandra annars.. Man får inte glömma bort att uppskatta de små sakerna i livet, särskilt inte om man dessutom envisas med att lägga fokus på de små negativa sakerna också. I vilket fall, det var stendött på jobbet och jag fick möjligheten att gå hem redan halv tre. Men eftersom Martin slutade klockan sex och jag ändå gått hem tidigare typ varje dag så ville jag stanna kvar och få mina timmar. Så jag fördrev tiden tills Martin slutat och vi kunde åka hem. 


Efter jobbet satt jag och åt tre kokta ägg och några hundra gram kyckling. Jag fick dessutom sällskap av dessa, två av mina favoritpojkar!

Inget gym för oss utan istället bar det av raka vägen hem. Jag pratade i telefon med både mor och far under kvällen och det var mysigt och välbehövligt. Är så himla föräldrakär så det är löjligt. Haha.

Jag hade egentligen tänkt utföra min veckorutin och städa huset men alltså, jag orkade inte. Jag lagade hemmagjort potatismos med glutenfria fiskpinnar och blev mycket positivt överraskad av resultatet. När kvällen smög sig på var jag så trött att jag mådde fysiskt dåligt, skakade och kände verkligen hur kroppen domnade bort, sakta men säkert. Fy.

Imorse hade jag satt klockan på 06:00. Bara för att kunna snooza i en evighet. Det var så fruktansvärt skönt att vakna till och kunna räkna ner timmar tills det var dags att gå upp, den sista halvtimmen låg jag bara och drog mig för jag behövde inte sova mer men ville ändå njuta av ledigheten och min varma säng.. Dessutom var jag smått pirrig i magen, förväntansfull och taggad.. För idag skulle jag ju få dema för Celsius för första gången!

På Bodypower på Nordby har de satt upp en monter för Freddykläder.. De där byxorna som lyfter och formar rumpan ni vet. De skulle ha ett event där vi hade flera demostationer på hela centret och hänvisade till butiken med schyssta erbjudanden och priser. Är så glad att jag fick vara med på detta! Det var lite nervöst att dema men jag fick stå med en kille som heter Marcus och han visade vägen kan man säga. Tiden gick galet fort och jag hade kul! Dessutom är det en ganska saftig ersättning utlovad.. När man demar för Celsius får man betalt i Freddykläder och dricka. Hårdvaluta sö.

Efter vi slutat smet jag in i Freddymontern och fick se de där skinnbyxorna jag köpte på Fitnessfestivalen men i rätt storlek.. Provade dem och alltså.. Så kär.


Måste, måste, måste ha dem. När tillfälle ges.

Nu ska jag överväga att åka in till gymmet. Det är alltid så svårt när Martin inte ska med men jag är bra sugen så jag ska nog åka in ändå, innan klockan blir alltför mycket. För idag är det dags att rocka veckans benpass nummer två!

Ikväll ska jag försöka städa och imorgon blir det förhoppningsvis bio. En värdefull ledig helg med min älskade.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback