phantom

Vi åt mat och tog en sväng till Nordby! Det var ingen mega tidsmarginal så jag rusade bara in på Bodypower och köpte mig ett par wrist wraps innan vi åkte till gymmet. Maria har tipsat mig om sådana och jag älskar dem! Välspenderade 119 kronor. Jag ska försöka köra utan handskar så mycket som möjligt, idag gjorde de mig mer besvär än var till hjälp. När de liksom korvar sig i handflatorna.. Är ganska säker på att jag kunnat sätta nytt personbästa i chins om jag bara haft handskar som inte nöp mig. Lyckades i alla fall göra 10 på rad och det är ju nuvarande PB så jag är rätt nöjd ändå. Kanske gör ett nytt försök imorgon, kommer ju ändå kötta traps och lats och allt som hör till, på bodypumpen.

Fick till ett bra pass, har lyckats komma bort ifrån de där tretimmarssessionerna och det är väldigt skönt. Numera kör jag kanske bodypump en timme och styrketränar i gymmet i max en timme, samma dag. Känner allt hur jag blir starkare och orkar mer och det är främst skillnad i spegeln. Sedan jag fick maten och sömnen att klaffa också känns det fantastiskt, ju mer resulttat man ser desto enklare är det att hålla sig motiverad och på banan. En uppåtgående spiral helt enkelt.




Jag och mina nya wrist wraps. Och en styck Bowies!

Så nu har jag duschat och äter kvarg med hallon och ska alldeles strax sova. Egentligen skulle jag jobbat 10-19 imorgon men varit lite bekymrad över det eftersom bodypumpen börjar 19.. Så jag skrev ett sms till Adis, att "jag vet att svaret högst sannolikt är nej, men det skadar ju inte att fråga, vill du byta rutinpasset mot 10-19 imorgon?" och han blev asglad och tvekade inte en sekund. Win-win deluxe! Jag slutar alltså 14 istället för 19, vilket ger mig nästan ytterligare en dag ledigt med Martin, vi kan luncha ihop och hinna med ett träningspass innan pumpen. Så det blev asbra! Däremot innebär det att väckarklockan ringer 06:00 imorgon bitti men det är okej. Jag sov 8 timmar inatt och ytterligare två timmar under dagen. Och i värsta fall kan jag ju snooza nästan en timme. Det blir bra.

Nu ska jag bara skicka iväg ett mejl och skriva in lite saker i almanackan. Även om jag haft en riktig slackerdag så har jag ändå lyckats få en del vettiga grejer gjorda. En perfekt ledig dag, med andra ord.

Avslutar med ännu en bild på magen.. Otroligt bra form för att vara så härinnan läggdags!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback