blind faith

Konsten att skriva ett blogginlägg på en kvart. Ingen förmåga jag besitter men man kan ju försöka, haha. Sedan i fredags har jag haft fullt upp som beräknat, låter dessa bilder recapa!



Bild från när Martin färgade mitt hår mitt i fredags natt.. Provade att lägga en massa vaselin vid hårfästet för att slippa bli röd i hela ansiktet! Jag måste ha hållit honom vaöen väldigt länge den natten. Först får han hjälpa mig att färga håret, men efter han gått och lagt sig så satte jag igång en maskin med tvätt som gick i typ två och en halv timme och när den centrifugerar så verkligen skakar hela huset! Jag vaknade själv av det, klockan tre.. Och då har jag ändå Martins rum mellan mitt och badrummet. Haha. Dessutom tog jag en lång dusch för att få ur all färg och rakade sedan sidan. Inget av det gick ju särskilt tyst.

Lördag innebar lite extratimmar på Bodypower, fick en ny asasnygg Freddytröja med Bodypower-loggan på ryggen! Maj gaad som jag älskar den! Vi skulle ha en iten tillställning i butiken där vi stekte proteinvåfflor och serverade med Walden Farms såser och TV4-Gladiatorn Hero var på plats! Hypen alltså..

Efter jobbet mötte jag upp både Sanja och Martin och vi gick till Honeycomb för att ladda upp inför mitt baspass på gymmet. Martin stackarn har gått och blivit sjuk igen så han har inte tränat på aslänge.. Med världens beslutsångest bestämde jag mig till sist för att åka till gymmet en sväng.
 



Snygga tröjan!



Basdag, med mycket fokus på ben.

När jag kom hem - alla hjärtans dag till ära - så hade Martin lämnat en ask choklad på min säng. Vi fick en eller två timmar ihop där vi lagade angusburgare och sedan totaldäckade i matkoman.. Och jag skulle upp och jobba morgonen efter..



En tidig morgon och en jääävligt sliten Ida kräver det tunga artelleriet.. 



Gick sedan in på nästa arbetsvecka med ett stängningspass dagen efter.. Hann med att gå upp, börja städa, åka in till stan för möte med Maria, ett bröstpass på gymmet, åka hem och fortsätta storstäda huset samt laga lunchlådor innan jobbet. Som i sin tur gick fort och jag var hemma tidigt. Hann umgås med Martin i någon timme eller två, och sedan var det läggdags. Många sådana kvällar nuförtiden.

Tisdagen var ingen rolig dag men jag hann i alla fall med ett benpass innan jobbet! Vansinnigt jobbigt var det! Körde massa utfall, lägre vikter men tre gånger så många repetitioner.. Alltså jag har en sådan vansinnig träningsvärk i bröst, triceps, traps, lats och ben plus rumpa.. Men jag uppskattar träningsvärken när jag för en gångs skull får den. Känner mig stel som ett kassaskåp dock.







Men min tisdag blev tung på jobbet och det var minsann inte det roligaste.. Adis visade sig vara magsjuk och inte nog med att jag var livrädd för att ha blivit smittad (KAN inte bli sjuk nu, men det verkar som att ingen blir skonad) jag var tvungen att jobba över en stund i väntan på att chefen skulle komma hem från Stockholm och ta över.. Men min fettisdag blev bättre av att Sanja kom förbi med en semla! Kääärlek!



Igår somnade jag klockan elva. Martin följde efter mig när jag gick och la mig i min säng och frågade om han fick ligga hos mig en stund men det minns jag inte, jag var som drogad alltså, helt borta av trötthet.. Men det var bara att pallra sig upp klockan sju imorse och åka till jobbet för öppning med Bowies. Dagen gick fort och smärtfritt och efteråt tog vi en sväng förbi Bodypower för att köpa BCAA. Med smak av mango, bästa! (Fast jag tror man kan tröttna fort..)



Eftersom jag inte gör annat än rusar mellan jobb så tog vi tillvara på tiden så gott vi kunde i soffan framför Alien: Isolation som jag tvingar Martin att spela. Haha. Han fick den i alla hjärtans dag-present av mig trots att han sagt att han vägrar spela det spelet, nu har han inget val.. Hähä.



Idag gjorde jag sista dagen på Max på nio dagar. Detta innebär svartmålade naglar och tid för andra äventyr i form av andra jobb. Det börjar imorgon med receptionistutbildning i Uddevalla via gymmet. Men nu måste jag kila halvstressad till mitt regelriktiga onsdagspass bodypump. Vi hörs!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback