a perfect storm

Det där med att försöka minnas vad man gjorde igår är mer utmaning än man kan tro.



Hade en jättefin dröm om att jag fyllde år och i födelsedagspresent fick jag av Martin en vävd träkorg med en enorm rosett på handtaget, och i där låg en kattunge.. Och under den låg ett litet till paket som när jag öppnade så gick han ner på knä och friade. Fin dröm. Undra vad mitt undermedvetna vill säga, hmm.. Jag är så kär i den mannen.

Jag vaknade i alla fall tidigt när Martin stack till jobbet och tog det lugnt hemma. Åt frukost framför SoA och degade tills klockan blev tio. Då åkte jag in till stan, ringde farmor på vägen. Hon mådde bättre, sa att hemtjänsten varit där och duschat henne samt fixat hennes hår så "nu ser jag ut som fölk igen" sa hon, haha. Jag fick till ett snabbt pass axlar och mage som var hyfsat svårt då jag hade både huvudvärk och mensvärk. Men vad gör man liksom. Fick ändå bra kontakt och kände efter mina begränsningar. Det gick bra.


Hann springa lite ärenden på Nordby innan jag började. Köpte mer Celsius, lite tandvårdsgrejer på Apoteket, naturläkemedel som ska vara bra att motverka förkylningar eftersom det känns som att det börjar smyga på.. Samt hämtade ut recept på Apoteket för äntligen har läkarna hittat bakterier som kan vara orsaken till mina besvär. Fucking finally.

Rockade sedan ett grymt stängningspass. Blev utelåst från bilen eftersom det var typ en halv minusgrad och det räcker för att låset ska frysa. Som tur var hade jag förberett mig med låsspray. Tömde hela burken i ren frustration och kunde sedan bila hem till ett hem där jag fick ägnat kvällen åt att pussa på min älskling, diska, ta hand om tvätt och sedan kika på SoA tills jag stensomnade. Jag somnar ofta direkt nuförtiden. Och sover så jääääkla gött.

Idag vaknade jag av mig själv strax efter sju. Jag hade tänkt att om jag var sugen så skulle jag gå på Sanjas morgonpass på gymmet. Men jag tänkte att jag behövde sova mer så jag försökte somna om men var egentligen inte så trött så jag gick upp. Hade en timme på mig att göra mig i ordning och åkte sedan in och rockade träningsvärken i mina ben på Sanjas bodypump! Det var asroligt.

Hade egentligen tänkt åka hem och sova efteråt men jag blev sittandes och pratade med Sanja i en timme efteråt, det var mycket mer givande. När hon åkt till jobbet körde jag lite rumpa och baksida lår i gymmet i nästan en timme till. Oh. That. Burn. Nu ska mina stackars ben få vila!


Tunga hip bridges, THAT övning för kontakt med rumpan!

Hann smäcka i mig vansinnigt mycket mat innan jag började och nu är jag på rast, helt slutkörd för jävlar vilket tempo det har varit.. Jag tar över expressen, I said. It will be fun, I said.

Avslutar detta inlägg med en grym nyhet:


Snart kommer en ny smak på Celsius! Håll utkik!

Tröstar mig med att halva helgen är avklarad och att jag förhoppningsvis ger mig ut på nya äventyr nästa vecka. Är väldigt förväntansfull.. Men först ror jag detta i land. Min sista helg som heltidare. Let's fucking do this!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback