only sweeter



Tja tja bloggen!
 
Ni anar inte hur trött jag är. Det här är min första lediga helg på hundra år känns det som, MEN, den har varit sååå lång och lika välbehövlig. Det trodde jag aldrig, att jag faktiskt skulle hinna njuta av den. Då har jag dessutom sovit bort mer än hälften, och haft migrän resten typ. Inga måsten. Inte ett skit. (Skulle ha åkt till Söle idag men intog migränvänligt horisontelläge på soffan istället, kände mig värdelös en kort stund för att jag inte kan finnas till för min familj mer än jag gör men insåg snart att vissa saker helt enkelt är bortom min kontroll). Förutom kvällens bodycombatpass som var ett måste, men det är ett så himla bra sätt att avsluta helgen på oavsett hur den har sett ut. 

Min diet har gått åt helsike rent utsagt och jag kände att det var fel tillfälle för mig nu, jag som går på underskottsenergi om dagarna ändå. Sedan så har jag varit extrem åt andra hållet och bara levt på kolhydrater och fett de senaste dagarna men det var ju det där med balans. Det är bara att börja om med nya friska tag, när som helst. Rätt som det är får jag nog och då kommer motivationen att förändra av sig självt.

Dessutom kom lingonveckan så där aggressivt på oväntat besök idag mitt under bodycombatpasset. Ah. Hade helt glömt bort den. Det förklarar varför min mage är så svullen och får mig att se ut som om jag vore gravid i 25:e veckan eller något. Men så olämpligt? Fick liksom snegla över axeln några gånger för att se i spegeln om jag hade någon avslöjande röd fläck på shortsen. Japp. There it was. Tur man kan bjuda på sig själv, om någon mot förmodan såg detta. Hähä.

Anyway, det här är min vecka.

Måndag kväll spenderade jag först på Söle för att byta lampa på bilen. På vägen hem skulle jag bara stanna hos Sanja en snabb sväng på en kopp te men det slutade med att hon somnade på mig och jag ville inte väcka henne så jag somnade också och sov över lite spontant. Dagen efter vaknade jag tidigt och tänkte för en gångs skull få in ett morgonpass på gymmet.. fick duscha i en halvtimme för att vakna till liv.. men ett bra pass blev det sen!



Och när arbetsdagen på BP var gjord åkte jag tillbaka för PT-timme och lite kontorspyssel med Sanja. 



På onsdagen skulle jag haft PT-klient tidigt som sjutton men hon ställde in. Jag hade inte gått upp ur sängen ens så ingen större skada skedd alltså. Tog sovmorgon, åkte in till gymmet för lite mer PT-jobb och åkte sedan till Tanums Shoppingcenter för att möta upp min vapendragare PJ som var hemma på visit över påsk!

I vanlig ordning så hade vi fruktansvärt kul och jag är så glad att jag har henne! Trots att vi bara gick i skolan knappt ett helt läsår så står hon mig så nära och det gläder mig att vi kunnat hålla kontakten så bra. Vi åt världens dyraste och tröttaste fika (smakade inte bra alls) men kaffet var gott.



Resten av dagen chillade vi hemma hos mig och jag småstädade vårt kaosartade hem lite under tiden vi hängde. På kvällen åkte vi in till gymmet och hon var med på både min combat och min pump som den krigaren hon är! Jag är sjukt imponerad faktiskt, haha. Efteråt handlade vi pizza (fast hon svek mig och köpte en jäkla sallad istället) och resten av kvällen gluttade vi på Angie Tribeca (aaaaskul humorserie som jag sett typ fyra gånger nu) och åt chips. En mycket bra dag.

Torsdag och inte bara PT-jobb stod på schemat men Martin och jag var lediga ihop några timmar och hade planerat att ÄNTLIGEN köra bort den enorma soptippen vi haft utanför dörren. Vi rensade ju ut lite ur huset i typ januari och grejerna har stått utanför sedan dess. Det har nästan varit lite pinsamt alltså, men vi har ju inte haft möjlighet att ta det tillsammans. Så nu äntligen fick vi hyrt en liten lastbil och kunde skyffla undan allt och slänga på återvinningen!



Och det kändes såååå bra! (Martin frågade mig, "Känns livet bättre nu när vi slängt allt skräp och skaffat en ny dammsugare?" haha! Sant då.)



Och vi firade detta med en lunch på Backlunds!



På kvällen hade jag PT-timmar, konsultationer, ett GRIT-pass och slutligen en företagsklass med A-laget i Lions, vårt hockeylag här i Strömstad/Skee. Vi ska ses varannan torsdag nu fram till och med juni och tanken är att jag ska köra fys med dem, och jag planerar både gruppträningskoncept samt egenkomponerade pass. Vi började med en bodypumpklass och helt ärligt så trodde jag att de skulle hata det. Tycka att det var töntigt och så, men JÄVLAR som de körde! Tog i så de låg och skrek i bröstlåten med tio kilo på stången liksom. Det var helt fantastiskt, antagligen en av mina bästa klasser ever.

Endorfinkickad till tusen när jag åkte hem. Så glad att jag repostar denna bilden.



Förresten så tror jag Les Mills har ett nytt gruppträningskoncept på G...



Min fredag var ganska tung. Den började bra, jag träffade en gammal vän, Daniella, som jag kände under min tid som hästtjej. Hon utbildar sig till massör så hon behövde öva.. Och jag fick nästan en timmes massage! Det var helt jäkla underbart! Jag älskar massage när det liksom tar och gör lite ont, man känner att det verkligen ger något ni vet. Vi hade en riktigt bra förmiddag med riktigt nördigt prat eftersom hon också utbildar sig till PT och solen sken som en riktig vårdag. Allt var frid och fröjd tills jag skulle åka till jobbet och hittade en överkörd katt på väge. Ni känner mig. Jag tvärnitade vid vägkanten och sprang ut.. Katten var riktigt illa däran - tack och lov avliden - men utan att gå in på detaljer kan jag avslöja att det var en fruktansvärd syn. En bild jag bara vill slita bort från näthinnan. Jag lyfte bort henne och la henne i diket och känslan var också det fruktansvärt.. Att lyfta en så illa tilltyglad kropp. Jag började genast knacka dörr och hittade på andra försöket någon som trodde att det var hennes katt. Jag var mer upprörd än hon och jag förstod ganska fort att vi antagligen har ganska olika syn på en god katthållning.. När hon liksom behövde tänka efter om hon hade en katt som stämde in på signalementen. Det gjorde mig också upprörd. Men hon var trevlig och tackade så mycket för att jag sa till men efter det vågar jag påstå att min dag var ganska så förstörd. Jag säger sällan så men nu var den det. Jag var så nedstämd hela dagen, på rasten åkte jag hem bara för att släppa in Lana som var ute och ge alla tre godis och mys.. för att åka tillbaka till jobbet igen. Fick knappt i mig någon mat och ville bara gå och lägga mig och ta helg. Fy så illa det berörde mig. Katten var i alla fall borta från vägkanten bara några timmar senare så jag antar att hon ändå tagit vara på den.. i brist på bättre ord..

Nåväl. Lördag innebar ny dag, nya tag, HELG och inga måsten. Jag sov på soffan nästan hela dagen. Martin spelade TV-spel och jag låg under ett täcke och sov till och från. Han smygfotade mig och snuffsilicious aka. Sterling Archer.







21 arbetsdagar senare.. fy fan så gött..

På kvällen åkte vi in och köpte pizza. (Och idag hälsade pizzabagaren på oss när vi mötte honom på Ica, haha!)



Och köpte glass..



Och oändligt mycket mys med katterna.





Idag såg ganska likadant ut fast med PT-klienter, gruppträningspass och migrän. Vi tog oss en frunch (frukost/lunch) i form av american breakfast på Backlunds efter första rundan i stan och sedan var det soffläge för mig mer eller mindre hela kvällen fram tills bodycombatpasset.



Fick dessutom detta på mejlen ikväll. Jag MÅSTE ju bara gå den kursen! Egentligen tycker jag inte kostrådgivning är så kul men det breddar min kompetens så mycket och det är en viktig del av det jag gör. Plus ett så sjukt bra erbjudande som jag inte kan gå miste om. Vem vill läsa med mig?! Hoppas att Sanja hakar på så vi kan göra det tillsammans, det är ju trots allt inte så många dagar den här gången!





Nu ska jag äta mer glass och sedan sova. Har så sjukt ont i magen av all mensvärk och det är synd om mig okej?

Imorgon stundar lite jobb! På tisdag är jag ledig. ♥
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback