seek & destroy

Den här låten knarkade jag för flera år sedan. Lyssnade sönder den totalt. Men nu har jag återupptagit den igen och tycker den är såå bra.. drömmer om att fallskärmshoppa igen. Ser min GoPro-film framför mig. Jag ska önska mig en sådan i julklapp. Och prylar till att börja måla med oljafärger. För första gången på typ fem år vet jag vad jag ska önska mig i julklapp. Sidospår.



Artemis är on fire med sina tunnlar. Jag väntar för övrigt på ett paket från Zooplus med en masssa kattleksaker och andra prylar för jag är rädd att katterna ska vara understimulerade.. Så idag hörde jag någon tuta utanför, sprang till fönstret och såg att det var PostNord, sprang för att ta på mig byxor men när jag kom ut åkte han iväg. Attans alltså. Så kan det gå när inte haspen är på.



Glad tjej trots taskiga besked om mina öron (grät på insidan). Har mejlat Göteborgs FF och frågat om de hört talas om någon med samma problematik tidigare och vad de tror om det. De har vidarebefordrat frågan till sin förbunsläkare och de ska ha stor cred för sin snabba kommunikation och service. 



Pratade med Niclas angående träning av Lions A-lag och frågade hur vi skulle göra nu fram över. De går på is om någon vecka så jag kommer inte träna dem mer, men jag fick fina lovord och hoppas verkligen jag får chansen att träna dem igen!



Sterling. Och Jonny i bakgrunden.



Promenad genom stan! Fångar Pokémon och så. (Ja jag har lagt upp en nästan likadan bild tidigare, de är från samma tillfälle.)



Fick äntligen hem ägarbeviset på Sterling. Som numera heter Ej Läsbart. Hähä. Mejlade dem så de kunde ändra det i systemet och skicka hem ett formulär så jag kan registrera Artemis också. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag vill behålla hennne eller inte. Klart jag vill men man måste ju tänka på det som är bäst för så många som möjligt. Vi ska i alla fall ha henne tills hon är frisk och så fattar vi ett beslut sedan. Jag kommer ha sjukt svårt för att utannonsera henne på Blocket så vilken random som helst kan göra anspråk på henne. Efter allt jag investerat i den katten; tidsmässigt, känslomässigt och ekonomiskt (fatta att vi samlade in över 13.000 kronor för henne!) så vill jag verkligen inte släppa iväg henne till vem som helst.



Artemis chillar i soffan. ♥







Angelika gjorde en statusuppdatering om en kommentar jag la om deras middag, haha. De hade typ tagit en massa rester från tacos och gjort en salig blandning och lagt i sådana där mjuka tortilla-båtar (?) med ost på och satt in i ugnen och det såg verkligen ut som något man köper i deli-disken på Gusto liksom.



Från mitt ryggpass efter jobbet i lördags. Fångade en Pidgey. OCH! Fick faktiskt träningsvärk! Av ett ryggpass! JAG VET!!

Those vadmuskler tho.



Efter förra veckans axelpass.



Letade efter Sterling och hittade honom liggandes med en leksak i famnen. Så söt. Men så tjock han har blivit..! Det är inte gulligt. Kom ihåg det. Överviktiga djur är inte sött. Det är hemskt. Så nu blir det striktare diet och mer fysisk aktivering för mister maestro!







I söndags gjorde jag månadens 30:e pass som instruktör. Trettio pass! På trettioen dagar! Och som ni ser så ligger det ju inte en om dagen utan gärna två eller till och med tre på samma dag.. Så är det i semestertider.

Dagen till ära fick jag instruera hela passet på engelska eftersom Sanjas kusin från Tyskland var med. Det var nyttigt för mig att få göra det men åh så konstigt det kändes.. Jag får så sjukt dåligt flow och i mina ögon låter det oerhört svengelskt och hemskt. Men jag ska sätta mig och skriva ett manus för mitt bidrag till Superstar och bara nöta nöta nöta. Det ska kännass naturligt men då ska jag också vara stensäker på vad jag ska säga och när. På söndag har jag lovat att dra ihop ett pass av gamla releaser och jag vette fan när jag ska ha tid att öva in allt det men tid är ju inget man har det är något man tar sig.





Lite random men kul. Åh Überfacts.



Obligatoriska kvällsgoset.



Kolla som hon myser. Från varma gator med ett evigt sökande efter ätbara matrester till mjuka sängar och tillgång till mat och mys varje dag. Fortfarande lite sjuk men idag fick jag tvättat hennes ögon ordentligt med koksaltlösning. 



Kom på att jag glömt visa denna som togs av SAWAs representant när vi mötte dem på flygplatsen.



När jag kom hem igår och klev ur bilen såg jag detta.. vad i hela fridens namn Lana.. Som för övrigt har bott hos oss i ett år nu!



Maten från den där dagen vi simmade hem från Hamnsköj. Men shit vad gott det var. Jag köpte en till. Hähä.



En torr Ida innan Hamnsköj..



PäsarN^.


Idag var jag ledig från Bodypower men höll två pass på gymmet på kvällen. Jag gick upp hyfsat tidigt för att vara jag och chillade megahårt i soffan tills typ tjugo över elva. Då hamnade jag i någon slags röjar-fas. Började röja och fixa och dona i sovrummet. Tog ner mina Game of Thrones-affischer som jag tyckt jättemycket om men det ramlar ner nålar från dem hela tiden och det är ingen trevlig överraskning att hitta i sängen. Så nu bestämde jag mig för att ta ner dem, sätta dit två tavlor istället OCH göra plats för denna som jag köpte på IKEA för en månad sedan. ÄLSKAR DEN.

Nu kan min kom-ihåg-lista bli en del av inredningen, snyggt va?



Bjöd katterna på mjukmat innan jag började storstäda hela huset!



Det sista jag skulle göra innan jag åkte in till gymmet var att dammsuga men alla katterna låg och sov i matkoma efter mjukmaten.. Hur kan man ha hjärta att väcka dem med snabeldraken då..



Åkte till gymmet, instruerade GRIT Strength (så jävla roligt för övrigt), åkte till Ica och komponerade ihop en egen sallad med bara massa kyckling och bönor och shit och åt i godan ro i väntan på nästa pass som var en timmes bodypump. Helt perfekt. Mina deltagare är så grymma. Som de kämpar och sliter. Trots att det är sommar dessutom.

Efter pumpen körde jag axlar ganska lätt men högreps ute i gymmet i ungefär trekvart  bara för att få sån där go pump och åkte sedan hem. Stekte hamburgare med surdegsbröd och såg ett avsnitt Vikings.

 


Undrar om jag ska ta en bit choklad......

Äntligen up to date med bloggandet förresten. Wohoo! Det var något knasigt med blogg.se ikväll för mig i alla fall, det bara dök upp en massa spam som inte gick att trycka bort. Men hoppas det är borta och inte så för andra så ni kan läsa ordbajsandet jag skriver.

Avslutar med lite visdomsord!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Åsa säger:

Jag får också massa spam! Men bara när jag går in på min egen blogg, inte på någon annans! Sjukt irriterande!!!

Svar: Ja det var på din jag såg det först.. men även när jag gick in på min så höll det på?!
Ida Hansson

2016-08-02 @ 08:04:19
Trackback