worthy



Ibland ramlar jag in på en blogg som heter Fyra årstider, mitt liv på landet och jag blir lika hänförd varje gång. Jag kan inte föreställa mig smärtan att ha cancer i familjen. Att behöva tala om för sitt barn att hon har cancer i blodet. Att se håret ramla av, höra henne skrika av smärta vid minsta lilla rörelse och aldrig liksom veta, ha noll kontroll. Hur man dessutom orkar vara stark och fortsätta leva ett så normalt liv som möjligt mitt upp i det.. Lotta är en riktig superwoman och hennes dotter en ännu starkare kämpe alltså. Det är en sån käftsmäll från verkligheten att följa deras resa, mina egna problem känns så futila när jag är frisk. Man ska inte förminska sina egna problem bara för att någon annan har det värre men man kan alltid sätta det i perspektiv och inse att det kanske inte är värt att hänga läpp för. Egentligen.

Nåväl, i förrgår morse fick jag hjälp att hänga tvätt.



Lite annorlunda jobboutfit än jag brukar ha men jag gillar den!



Och som jag skrev så tänkte jag ägna en kväll åt att fixa håret och naglarna. Martin hjälpte mig som alltid och vi rakade av honom allt hans hår med. Men först en liten overly attached girlfriend mark. Fint va?



Fick ett mejl från Netflix att nya avsnitt av Better Call Saul dykt upp. Martin skojade med mig förra veckan och sa att det skulle börja igen i februari 2017 så det var en positiv överraskning.



Igår var min enda lediga dag från Bodypower denna vecka men däremot hade vi medlemskväll på gymmet. Jag åkte in vid tre för att hinna träna innan. Vilket jag inte hann eftersom jag spontant hamnade i receptionen med regionschefen, skrev på avtal, fick lite info om mina arbetsuppgifter, fick arbetskläder, tog en profilbild och sånt. Så det var ju tur i oturen att jag åkte in tidigare trots att jag inte fick tränat kan man säga.

Tog mig en smoothie på vägen in, denna gången kvargbaserad och inte lika fruktig som när jag blandar bara massa frukt och bär med tropisk juice eller apelsinjuice. Använder vaniljkvarg utan tillsatt socker för den smakar verkligen yoghurt! Mer ett mellanmål än pre-workout. 



Körde combat, bara en halvtimme.. gick så fort. Alldeles för fort, haha. Försökte sedan hinna med ett eget träningspass men halvvägs in dök Johan och Joakim från Nordic Academy of Sweden upp så jag avbröt och var social i receptionen istället. De var här för att hålla en föreläsning. Den handlade om rätt och fel lyftteknik i gymmet.. jag fattade direkt vad detta handlade om. BIOMEKANIK! Vårt mest fruktade ämne under hela utbildningen, haha.







Det kändes som folk var intresserade men tiden räckte inte till riktigt för att förklara något så invecklat, med matematiska uträkningar och så. I sommar ska vi instruktörer få chansen att hålla föreläsningar så jag tror jag kommer fortsätta spinna vidare på detta. Biomekanik är krångligt i början men ingenting har hjälpt mig så mycket med min gymträning som den kunskapen.

Fler bilder från medlemskvällen!







Sista pulshöjande passet var GRIT och jag teamade med Sanja. Så roligt! Vilken energi det var i rummet trots att kvällen varit lång.







Älskade vän. ♥

Kvällen blev kort hemma sedan.. Jag la mig på soffan en stund innan läggdags och fick sällskap av dessa två som kommer väldigt bra överens numera, ett riktigt radarpar har de blivit.



Och när jag gick och la mig sedan dök det upp inte bara en eller två men tre katter som skulle sova hos mig. Jättemysigt och så men helt jäkla omöjligt att röra sig och så himla varmt. Jag låg på sidan, hade en katt på halsen, en längs med höften/låret och en mellan fötterna, haha. Men kolla som lilla Sterling Archer njuter..



Livet känns onekligen lite lättare igen. Det hade det nog gjort oavsett, men det skadade verkligen inte att få fixat håret och allt sånt.. det kanske är ytligt men det kändes ofräscht liksom. Man får acceptera sina svackor, de kommer. Det känns lite roligt (och nervöst) inför framtiden igen med PT-delen och allt. Jag funderar på hur jag ska få tiden att gå ihop.. Pratade lite med regionschefen om det igår, att det är ju inte som att börja på ett annat jobb där man får en introdukton i hur man gör vad och var man gör det, som på Max där det satt instruktioner på väggen hur man tvättar händerna liksom. Det är lite som att starta ett eget företag, att börja jobba som PT. Man måste investera mycket tid som man inte får betalt för, bygga upp något sakta och hela tiden vara ett varumärke som ska sälja. Läskigt.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback