underground

Häj häj!

Ikväll har jag varit på middag med Isak och familjen. Vi avslutade kvällen på en glassbar, beställde en americano men tror faktiskt jag fick en espresso istället. Något fuffens var det. Så nu är jag alldeles för pigg för att sova, så kan det gå. Jag passar helt enkelt på att uppdatera här om hur det är och vad vi gör!

(null)

Martin på första flyget mot München. Jag blir fett provocerad av hur en kan vara så LUGN att man somnar innan vi ens har lyft? Tydligen utvecklade jag någon slags tillfällig flygrädsla för när vi lyfte första gången så grät jag, sådan dödsångest jag fick. Helt sant. Jag har aldrig varit flygrädd men nu blev jag det, som tur är släppte det inför andra flyget sedan.

Väl framme i Milano hyrde vi oss en liten bil. Hade hoppats på en Fiat men så blev det inte denna gång!

Nu påbörjades en 2-timmars bilresa på väg mot Desenzano del Garda!

Standard när vi reser är att jag kör 100% av vägen. Vare sig vi ska till Göteborg eller Stockholm så kör jag non-stop. Men denna gång fick Martin stå för all körning. Så det var nog första gången jag inte behövde sova direkt vi kom till hotellet, utan vi gick ut för att leta middag ganska snart efter att vi kommit.

(null)

Min första italienska pizza, supergod!

På väg tillbaka från hotellet hittade jag så klart en katt som jag var tvungen att dels gosa med men också undersöka att den var i gott skick. Det var den. Tur det, så inte ännu en resa skulle gå i katträddarnas tecken.. har försökt ta semester från den biten. På riktigt.

Hotellrummet är tillsynes mycket fint, så länge man inte tittar på detaljerna haha! Till exempel när jag skulle dra ut mobilladdaren ur kontakten så kom hela apparaturen farandes ur väggen. Sådana saker, ni vet, detaljer.

Bilder ifrån frukosten!

Igår så var vi givetvis och tittade på Isak när han körde! Vid ett tillfälle var det så lång tid mellan hans körningar att vi hann åka iväg till ett nöjesfält som heter Movieland. Det var inget Liseberg direkt, men ändå över förväntan. Väldigt påkostat och de hade lagt mycket energi på att skapa en viss atmosfär i hela parken. Kul med interaktiva upplevelser också, bland annat en u-båtssimulator, en postapokalyptisk rundtur i bil och att köra genom Jurassic Park. Sånt tycker jag är roligare än åkattraktioner, särskilt när de var så välgjorda som här.

Martin den dåren åkte ju det värsta så klart.

Vi åkte tillbaka till banan senare och kollade på de andra körningarna, och när det var klart för dagen gick vi ut och käkade allihopa. Det var väldigt, väldigt trevligt! Såg dessutom Felipe Massa i folkvimlet, en formel 1-förare, så det var ju ballt också.

Efter pizza och vin gick vi tillbaka till hotellet där vi tog ytterligare ett glas ute i hotellets trädgård. Jag somnade duktigt snabbt sedan kan jag säga.

(null)

Från och med idag blev det lite mer spännande att kolla på racingen, då det var dags för heat. Isak skulle köra sammanlagt 5 heat på hela dagen så det blev nästan en heldag på banan, med några snabba avstickare inemellan.

Bland annat så lyckades jag GLÖMMA min fribiljett hemma. Vi fick i panik försöka köpa andra biljetter direkt innan första starten, bara för att upptäcka att de endast tog kontanter och inte kort. Vi började skynda därifrån för att åka till närmaste köpcenter och ta ut pengar, när jag provade ringa Lovisa som rusade ner med pengar så vi kunde köpa oss varsin enkel entrebiljett. Bara för att inte missa första heatet liksom. Efter det hade vi nästan 2 timmar på oss så vi åkte först hem för att hämta mitt band och sedan till köpcentret för att ta ut pengar så vi kunde köpa ett till, till Bowies.

När vi åkte till köpcentret senare under dagen smet jag in här och letade souvenir till Johanna.

Armbandet på plats 💪🏻

Många timmar spenderades på läktaren under dagen. Så kul!!! Denna sporten är ju ganska ny för mig, och även om jag sett en del formel 1 i mina yngre dagar och tycker mig ha lite koll på det så skiljer det sig ändå ganska mycket. Jag frågar Lovisa och Mattias en massa hela tiden och det känns som jag lärt mig så mycket nytt. Det är oerhört nervkittlande och spännande att titta på, en konstant påminnelse om hur dålig tävlingmänniska jag är själv. Om jag har sådana här nerver när jag bara tittar på, tänk hur jag hade mått som utövare. Ugh. Blir utbränd av tanken.

Dagens heat gick i mina ögon superbra men frågar man proffset själv så kan det väl alltid bli bättre. Imorgon är det den stora dagen och det ska bli så jäkla roligt att se! HEJA ISAK!

(null)

Bild snodd ifrån I. Sjökvist Motorsport på FB!

När dagens tävlingar var slut möttes vi som tidigare nämnt igen för middag och gött häng. Jag var egentligen inte jättehungrig så ville ha något lätt och beställde fisksoppa. Det jag inte visste var att denna sk. fisksoppa bestod till 80% av musslor. Jag som avskyr skaldjur. Andra runt bordet satt och plockade och åt musslor från min tallrik vilket var hemskt välkommet, så jag slapp lämna allt och skämmas haha. Men själva soppan i botten var inte dum!

Efteråt gick vi och åt glass och drack kaffe. Tiden sprang iväg och det hann bli ganska sent, men det var väldigt trevligt!

(null)

Martin valde att stanna på hotellet efter dagens racing var över. Stackarn får bara följa med på allt jag gör. Men jag tror och hoppas att jag var ganska tydlig med syftet med resan från början, att jag åkte hit för att kolla på tävlingarna och att jag hade för avsikt att prioritera det framför annat turistande, och att vara med så mycket jag kunde. Kanske inte jättekul för honom egentligen, men jag uppskattar verkligen hur mycket som helst att han följde med och att vi faktiskt är här. Det känns smått surrealistiskt. Men jag ångrar inte en sekund att vi åkte, min feta beslutsångest till trots.

Martin köpte för övrigt en present till mig på flygplatsen i Oslo. Alltså...!

Imorgon är det alltså sista tävlingsdagen och i övermorgon åker vi hem. Kanske hinner vi turista lite innan dess, hade varit kul att åka till Verona. Vi får se.

När jag kommer hem är det bara att ladda om resväskan för att åka till Öland! Är det någon som har en bil de kan tänka sig låna ut tisdag-fredag så hojta gärna till! Älskar min bil men eftersom den är leasad så har jag begränsat antal mil jag får köra utan att betala för dem. Och jag har redan överskridit med si så där 300 mil, med 6 månader kvar på kontraktet... så ni förstår mitt dilemma.

(null)

Håll tummarna för Isak imorgon!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Dela gärna med dig av din åsikt!