stop the rain

Häj bloggen!
 
Nu är jag glad igen.
 
Igår vaknade jag med stresspåslag då jag under natten fått över 40 sms från tidigare nämnda människa som hotade mig med diverse. Blev direkt påmind om orsakerna till min tidigare rant här i bloggen. Alla dessa energitjuvar. Jag såg för övrigt idag också att min största kritiker helt sonika varit inne på min instagram och i alla fall kollat igenom min story. Varför hon nu skulle göra det, men hon vill väl bara ha koll på att jag fortsätter misslyckas och vara dålig på det jag gör.
 
(null)

Det stör mig mer hur mycket jag tar åt mig av någon vars åsikt jag ändå inte anser vara befogad, än själva faktumet att jag blir kritiserad. Jag önskar det inte tog så hårt som det gjorde, men jag försöker acceptera att jag har svårt för konflikter och dispyter som inte får fredliga avslut. Jaja, det går ju över så klart. Det känns bättre om jag tänker på hur stort universum är och hur ofattbara många okända hela galaxer det finns. Känslan är svindlande och framförallt så får bilden av detta oändliga rum vi lever i, en persons negativa åsikt om mig att vara helt obefintlig i jämförelse.
 
Igår började jag dagen med frukostpasset i stallet och när jag kom hem träffade jag Jonny i trappan, som en sekund senare får syn på en ekorre som han börjar jaga. Ekorren klättrade upp i ett träd som Jonny inte ens försökte klättra upp för. Ekorren satt uppe i trädtoppen och skrek vad jag gissar var ekorriska glåpord kopplade till Jonnys övervikt. Han gav upp tillslut.
 
(null)
 
Stresspåslaget var fortfarande extremt och jag skickade meddelande till Johanna och bad om råd kring hur jag skulle bemöta gangstern som trakasserade och hotade mig över telefon. Johanna gick all in och gav mig massa bra råd som jag följde, vilket ledde till en överenskommelse mig och den andra parten emellan. Stolleringandet upphörde. Johanna räddade min dag kan jag säga, det var en enorm sten som föll från mitt bröst.

Jag satte mig vid datorn och tog itu med lite administratvt, givetvis med bästa hjälpen.
 
(null)
 
Jag hade tackat ja till att jobba extra 12-20 på XL Zoo men Kate sa att jag kunde komma vid 15.00 istället om jag ville. Jag var väldigt kluven till när jag skulle åka till jobbet för å ena sidan vill man ju ha timmar men å andra sidan är det skönt att intejobba llånga dagar. Det avgjordes dock när strömmen i hela huset stängdes av pga. något underhållsarbete. Så 11.49 åkte jag till Nordby ändå. Tog bild på Sterling som sov så gulligt, innan jag åkte.
 
(null)
 
Väl på jobbet sen tänkte jag att jag skulle chilla och uträtta lite ärenden innan jag startade arbetsdagen. Det slutade lite spontant med att jag satt i en skön fåtölj och sippade på en Bang Rainbow Unicorn medan jag svarade på sms som jag ignorerat i över en månads tid. Runt 14.00 blev jag klar och kände mig så lugn och harmonisk på insidan och fett redo för jobb. Så de nästan 2 timmarna jag fick innan jag började, bara för att sitta i lugn och ro och ta itu med lite åtaganden och allmänt njuta av att dödsångesten släppt gjorde oerhört gött faktiskt.
 
(null)
 
Självklart hälsade jag på Peeper och Peeperino. Går fortfarande i tankarna att skaffa akvarium, men vi måste göra nåt åt vårt vatten hemma i så fall. Plus att jag har katastroftankar i allt jag gör så jag bara föreställer mig vad som skulle hända om akvariumet gick sönder och jag fick 100 liter vatten på golvet.
 
(null)
 
(null)
 
Denna fina fisk blev såld, tog bild för att skicka i gruppen och informera kollegorna men tyckte bara fisken var så fin så den får visas här också. 
 
(null)
 
Vi gjorde vattenbyte i ett akvarium och när vi var klara upptäckte vi att slangen/munstycket i kranen läckt ut MASSA vatten på golvet. Min störtsköna kollega Tine visade mig hur man kan skopa upp vatten med hjälp av en sop och skyffel. Det ser idiotiskt ut men är väldigt effektivt. Chefen hade bemött det med ett "typiskt norrmän" men där är norskarna i framkant måste jag säga. Vi skrattade och hade så roligt och det nådde sin kulmen när vi efter att ha samlat upp 3 hinkar fulla i vatten och Tine är en millimeter från att välta ut den på golvet igen. Sammanlagt 4 hinkar sopade/skyfflade vi upp så ni kan ju tro att det var en del. Vi var nöjda efteråt att vi inte bara på eget men också på spontant initiativ tvättat golvet i akvarieavdelningen.
 
Jag fick under kvällen detta av Martin.
 
(null)
 
Sterling hade alltså på något vis lyckats komma in i skosåpet, alltså ett sånt där platt och högt skåp och inte en vanlig bänk liksom. Det är ju helt omöjligt för honom att ta sig ut eftersom tyngpunkten på luckorna är så låg. Hur han lyckats ta sig in där är en gåta men jag gissar att Jonny hade en tass med i spelet då han älskar att öppna luckor och dörrar.. man blir ju fan panikslagen när man tänker på vad som hänt om vi varit på semester och bara haft kattvakter som ändå inte ser alla katterna då de gömmer sig under sängen när det kommer folk. De hade ju inte reagerat på om han inte syntes till. Jag blev helt kall inombord när jag insåg hur illa det hade kunnat gå. Katastroftankar.

Efter denna fadäs kallas han numera för Sterling "Dojjan" Archer. 

(null)

Passade på att lossa hela skåpet från väggen och dränka golvet under med ättika då jag misstänker han kissat där inne. Sophie var givetvis med.
 
(null)
 
Idag var jag LEDIG. Min enda lediga dag denna vecka, och jag skulle tamejfan förvalta den väl.
 
Jag började med frukostpasset i stallet. Hästarna fick frulle inne då det regnade så mycket. Passade på att borsta på Queeny och när det var klart knöt jag ihop en massa balsnören för att kunna fästa mellan hagen och stallgången, så det bara är att släppa över hästarna när de ska ut, istället för att leda en och en. 
 
(null)
 
Åkte sen och handlade massa snacks och annat gott att snaga på under dagen, kom hem och städade hela huset innan jag tog en dusch och kröp ner i sängen. Med katterna som sällskap och maraton i VM i hästhoppning på datorn då jag inte sett en enda deltävling i år. Det var så satans mysigt alltså. Efter nån timme somnade jag och sov i flera timmar. 
 
(null)

Vaknade till att det var gråare/mörkare ute, rummet doftade av mitt woodwick-ljus och värmepumpen hade fått upp temperaturen. Det var helt tyst. I normala fall hade jag fått fet ångest för att jag "sovit bort" min lediga dag men jag var bara så jävla nöjd. Det var så mysigt, så välbehövligt och så skönt att vila. 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag gick upp, värmde en fryspizza i ugnen och fortsatte mitt hästhoppningsmaraton. Gav katterna lite middag och godis i deras aktiveringsleksaker. Jonny hamnade nog i matkoma efter att ha grävt efter torkad kyckling i sin snack hive.
 
(null)
 
Nu har jag hittat tillbaka till sängen och lyssnar på Ed Sheerans nyaste album. Martin ska spela lite Resident Evil och jag ska kolla på. Kanske äta lite snacks. Imorgon har jag inte morgonen i stallet så jag behöver inte heller oroa mig för att inte få sova tillräckligt vilket å ena sidan är skönt men å andra sidan brukar resultera i att jag sover alldeles för länge och får migrän. Men det låter onekligen som ett problem för morgondagen, nu ska jag bara fortsätta njuta av min lediga dag som varit allt jag önskat i återhämtnings-aspekten. Mina lediga dagar har en tenden att bli hektiska med mycket flängande och måsten.
 
Tack för ni läser!
 
Hare gött
haaaj ❤️

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback