the gambler

Häj häj bloggen! 

Just nu ligger jag i sängen och chillar, kollar på Euphoria och tänkte jag skulle göra en liten uppdatering.

Igår skulle jag tagit morgonpasset i stallet och sen åkt till veterinären i Dingle med Wyoming. Dock ringde Martin mig och väckte mig vid 06.30 för att berätta att det var vansinnigt halt och massa snö dvs. helt oplogat på vägen. Även om jag vaknade med världens adrenalinpåslag för jag trodde det hade hänt honom något så var jag så himla glad och tacksam att han tänkte på mig och ringde för han visste att jag hade ett väldigt tajt tidsschema den morgonen. Omtänksamt ändå.

På förmiddagen hördes ett väldigt konstigt ljud utifrån. Väldigt lågfrekvent, men superhögt. Tänk er typ som ett skott från ett jaktgevär, men som om man dragit ner hastigheten på ljudet. Ett dovt mullrande, i pulserande rytm. Verkligen som en ljudeffekt taget från en skräckfilm. Katterna blev livrädda och sprang fräsandes och gömde sig, jag fattar verkligen inte vad det var. Martin föreslog att det kunde vara ljudet av en plog och det hade kunnat stämma men ljudet pulserade liksom med exakt samma intervaller varje gång. Så konstigt.  

(null) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det går bättre med mina koldioxidförgiftade fiskar får jag nog säga. Varje morgon och kväll när jag matar dem blir jag sittandes i typ en halvtimme och iakttar haha. Här är Eisenhower! Han är inte framme så mycket, men är vansinnigt söt med sina stora ögon tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Fabio ser så arg ut.

(null)

Martin fick hem en leverans. Katterna uppskattade lådan. 📦 

(null)

(null)


Det är bara några dagar kvar nu tills min sjukskrivning är över. Det känns lite skönt ändå, att komma tillbaka till rutinerna. Varje dag hemma ser mer eller mindre likadana ut, det är ju skönt att ta det lugnt men oftast känner jag att ju mer saker jag gör desto mer energi får jag.

Jag fick veta för en stund sedan att det kommer fiskleverans till XL Zoo om en stund. Jag måste ändå dit och hämta lite mat jag beställt och annat, så överväger att åka dit så jag får vara med när fiskarna kommer för det är ju en stor höjdpunkt. Att kolla på all ny fisk. 

Vi får se vad det blir av det. Det sitter långt inne att ta sig upp ur sängen och ur myskläderna men… vi får se.

Hare gött
haaaj ❤️

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback