master of light

Vilken fantastiskt fin dag det har varit! Igår blev det ändringar i planerna, jag varken tränade eller åkte till Söle. Ville inte behöva stressa. Så jag chillade hemma, vek tvätt och spelade gitarr. Och drack kaffe. Åkte sedan och jobbade, vilket var helt okej. Det var nästan inget folk alls och jag satt i baren och pimplade kaffe och tjötade med Risco och Tengberg. Kvällen gick relativt fort och smärtfritt så jag var nöjd. Jag vaknade klockan nio idag efter fem timmars sömn. Gjorde mig i ordning och lagade frukost åt Martin som skulle jobba. Vi åkte samtidigt, han till Nordby och jag till Söle för att äta frukost med min fina familj. Jäklar som jag åt! Två havremackor med ost, två kokta ägg och keso med hallon. Jisses. Men jag blev lagom mätt och sjukt belåten! Vi pratade om allt och inget och jag delade ut mina påskägg innan jag begav mig hem igen. Kelade lite med katterna ute i solen också, det var så mysigt.

När jag kom hem tog jag hand om disken, fyllde på fågelmaten och tog mig an projektet att hacka bort det halvdecimetertjocka lagret is från trappan. Det var så jobbigt för armarna, och händerna, plus att jag fick en rätt stor blåsa på högerhanden. Men det var så skönt väder ute! Satte mig med en kopp kaffe på den senare isfria trappan och njöt av att inte behöva stressa. Åkte in till stan för att lämna lite småprylar till Emma som åker tillbaka till Frankrike imorgon. Är rätt nöjd med påskpresenten jag hittade till henne! En äggkartong med mjölkchokladsägg. Så skrev jag "one, two, three, crack!.. new egg!" på, som refererar till en film vi såg tillsammans för ett tag sedan. Mysigt. Vi stod och pratade i hallen en stund och sa hejdå, vi ses om en månad, och jag åkte vidare. Nästa destination var gymmet. Och jag satt kvar i bilen och åt mellanmål innan jag gick in, kändes lagom konstigt.. Men gott var det. Och välbehövligt.

Körde benpass. Det gick jäkligt bra faktiskt! Min kropp (och mitt psyke) kräver en nästintill perfekt dagsform för att kunna prestera bra på ett benpass, och med tanke på mina fem timmars sömn och att jag inte ätit särskilt mycket de senaste fem timmarna gjorde mig skeptisk. Man lastar dessutom ofta på mycket vikter och det är svårt att göra själv. Men jag lyckades ändå få till 8 reps på 80 kilos knäböj vilket jag är nöjd med för att ha varit ensam (såg senare en större kille som körde efter mig, på exakt samma vikter, och det gjorde mig glad). Tog verkligen ut mig ordentligt, skakade helt okontrollerat efteråt. Dock så tog det ganska lång tid, jag behöver lång vila mellan seten för att ladda upp mentalt. Fuck to the yeah.

Sitter just nu på cykel för att krama ur den sista energin för att sedan eventuellt avsluta med 45 sekunders utfall, 15 sekunders vila, gånger tre. Eller fyra. Efter det hoppas jag att jag inte kan stå upp!

Sedan ska jag handla lite, åka hem och laga caesarsallad till mig och hjärtat och sedan åka och jobba natt. Imorgon påbörjar jag ytterligare en idiotarbetsvecka (nu står vi inför den veckan då vi säljer mest på hela året) och har en ledig dag på 9 dagar.. Men det ska gå bra. Robin kommer dessutom hit idag och ska kriga med oss, ska bli kul att träffa honom igen.

Så imorgon är det jobbet halv tolv som gäller (och jag ska sova så jävla gött inatt) och efter det ska jag träna med Martin och efter det ska vi mysa. Vare sig han vill eller inte. Jag får sån Bowiesabstinens när jag jobbar natt. Mm.

Nu ska jag börja avrunda mitt gympass så jag kommer hem i någorlunda vettig tid. Adieu!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback