we were fine

Sitter och lyssnar på min gamla spellista hamburgare, den som är fullsmäckad med nattklubbsmusik och pop från tiden då jag jobbade på Max och Cherry samtidigt. Jag hade en längre period där det var det enda jag lyssnade på basically, hade stenkoll på vilka låtar som var inne och populära.. Times are changing. Men lite nostalgisk blir man!



Har jag något i håret?

Känner mig ganska lättad över att det är tisdag och att imorgon är min enda lediga dag den här veckan, bortsett från kvällen då jag håller pass på gymmet.. Inte för att jag haft det väldigthektiskt de senaste dagarna men för att jag verkar inte få en chans att sova rimliga tider. Antingen sover jag fem timmar eller så sover jag bort hela dagen. Mellanting, tack så mycket!

Vi hade i alla fall en fantastiskt bra helg, min älskade Martin och jag. Söndagen ägnades mycket riktigt åt att hjälpas åt att både storstäda huset och göra rent hos gerbilerna. Det var full rulle större delen av dagen och alla ärenden i stan sparade jag åt morgondagen och ägnade istället dagen åt att njuta av vardagen i sin enkelhet. På kvällen åkte jag till Söle och hängde lite med lillebror, och med farmin och såg sedan spontant en film till närmare midnatt. Unknown hette den. Alltså ser inte Liam Neeson vansinnigt bra ut för att vara 63 år?



Paus i städandet för lite gos!



Och Jax var nöjd med buren. Haha.



Måndag kom och klockan var ställd på halv nio, för jag hade en lista på grejer som jag tänkt ta itu med innan jag skulle avnjuta en ledig dag.. Trodde jag, för strax efter klockan nio fick jag sms från Magnus på Bodypower som behövde ha in extra folk. Jag behövde inte ens fundera, ja ja ja! Så på 25 minuter fick jag stressat mig igenom mina förberedelser och morgonrutiner för att vara på plats klockan tio och rocka jobb i 8 timmar tills det var dags att bege sig till nästa..

Inte mig emot! Hade kanske önskat att få tid till egenträning men en timmes bodypump är inte heller att förakta när det kommer till daglig motion. Passet gick grymt, kan inte med ord beskriva hur jag älskade att springa mellan dessa två jobb!



Jävligt nöjd tjej! (Och vansinnig pump i låren..)



När jag kom hem var det till ett ostökigt hus och disken var omhändertagen.. Jag fick packa upp alla mina hundra väskor och laga en massa, massa mat. Skickade iväg ett sms till Martin för att tacka honom för att han hållit ordning i huset för min skull och respekterar den olikheten mellan oss. Vi hade ett prat för ett tag sedan där jag sa att jag skulle uppskatta om han kunde anstränga sig lite mer för att hålla ordning. Det kanske låter som en självklarhet men kom ihåg att jag har inga dåliga krav på vilka kriterier ett rent hus ska leva upp till. Jag insåg att Martin hade svårt att förstå vad jag menade (för när han tittar på huset tycker han att det ser bra ut medan jag hittar hundra saker som bör åtgärdas). Jag är inte alls manisk längre när det kommer till städandet, men jag vill inte ha det stökigt. 10 av 10 gånger. Saker ska vara på rätt plats. Det märks att han ändå tagit åt sig av vad jag sagt och det värmer mitt hjärta för jag kan tänka mig att de flesta andra bara viftat bort det och sagt att jag är fånig. De senaste veckorna har min kärlek till den där mannen bara vuxit för jag är i en ganska omtumlande period i livet men då märks det också att he's got my back. Han har funnits för mig när jag behövt honom och det till 100%. Älskade Bowies.

Vi kollade första avsnittet på den nya serien Better Call Saul, en spin-off på Breaking Bad. Sov i fem och en halv timme innan väckarklockan ringde, jag taggade till och tog tillvara på min berövade sömn. Jag gick upp lite extra tidigt för att kunna ta hand om tvätt och greja lite. Det är inte jättekul men istället för att beklaga mig så påminner jag mig om varför jag gör det. Vad utdelningen är. Det är hemligheten tror jag! Det finns inga måsten om man väljer att göra vissa tråkiga saker för att man ser fram emot resultatet. Istället för att pusta och stöna över hur jobbigt det är att göra allt som "måste" göras så tänker jag att det är ett aktivt val jag gör eftersom jag uppskattar att det är ordning, rent och snyggt. Har jag ett val är det helt plötsligt inte så jobbigt. (Plus att man måste kunna tillåta sig själv att släppa det och bara säga "fuck it!" ibland!)

När jag var färdig hemma åkte jag till gymmet för ett pass axlar och mage, exakt en timme tog det och gick helt okej. Tycker att det är ganska svårt att träna axlar för att jag sällan får bra kontakt och magen blir jag trött i så himla fort.. Men sedan stundade jobb på Bodypower 10-20. Jag ska inte påstå att dagarna går jättefort men det går liksom minst 3 timmar mellan gångerna man tittar på klockan. Det är fett najs.

Nu kommer jag nog inte jobba där på ett tag och det känns lite tråkigt, men jag håller tummarna för att jag kommer få hoppa in fler gånger mellan mina schemalagda dagar. Däremot är jag äntligen inbokad på receptionistutbildning via Nordic Wellness!(!) Så nästa torsdag åker vi till Uddevalla för en heldagskurs och sedan ska jag förhoppningsvis kunna börja jobba där också. Min målsättning är att kunna säga upp min tjänst på Max helt nu i mars och tills dess kan jag bara ta en dag i taget, jobba så mycket som möjligt och ha lite is i magen.

Har satt i mig en kopp te och kollat på nyaste avsnittet av Walking Dead som dragit igång nu igen efter all för lång väntan. Ska laga mat i väntan på att Martin kommer hem från Sarpsborg.. Det var personalmöte på Max idag och de har varit i Norge för att bowla och köra laserdome. Synd att jag missade det men jag var tvungen att välja på logiska premisser.

Ha en fin onsdag!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback