king of men



En bild på min smörgås från Subway. Så inspirerad känner jag mig idag.

Igår var ingen rolig dag på jobbet, så mycket som vi hade att göra.. Kom i alla fall hem till en underbar pojkvän som gav mig fotmassage framför ett avsnitt That '70s Show. Läste Game of Thrones innan jag somnade. Jag drömmer så himla konstiga drömmar nu för tiden, fattar inte.. Vaknade dessutom mitt i natten och trodde att någon stod i rummet. För min morgonrock hänger på dörren så det ser ut som någon står där plus att jag hade min spellista evening acustic på som jag aldrig brukar sova till, så när jag hörde en röst höll jag ju på att kissa på mig så rädd jag blev. I kombination med den mörka siluetten mot dörren. Vaknade tidigt och kunde konstatera att min förkylning som jag dragits med i flera veckor nu, äntligen brutit ut. Den har liksom legat och skvalpat under ytan i en evighet nu, jag hade räknat med att den skulle bryta ut när februari och idiotjobbandet var över. Det brukar bli så. Nu fortsätter ju jobbandet en vecka till vilket jag inte räknat med från början men jag hade ju rätt ändå, den första mars kom det.

Hade tänkt att åka till gymmet efter en spontan sovmorgon.. Men med förkylningen, min träningsvärk efter gårdagens sjuka dubbelpass på gymmet och en mage som gjorde superuppror efter frukosten.. Så fick jag omprioritera. Vilodag it is.

Jag tränar sällan för att jag känner att jag måste. Om jag inte vill eller är sugen så bejakar jag alltid orsakerna och när förutsättningarna är okej kan det hända att jag åker in ändå.. Och ångrar det sällan när jag väl är där. Men är jag inte fit for fight så har jag inga problem att låta bli. Bättre att spara på krafterna tills nästa gång.

Så jag åkte till Nordby mycket tidigare istället och kunde utföra lite ärenden stressfritt. Det var skönt. Fast jag ska medge att jag är ganska omotiverad idag. Min vikt går upp och ner och var på 59,7 kilo häromdagen men nere på 55,9 igår kväll. Det gör mig omotiverad, att känna att jag inte kommer någonstans när jag verkligen inte gör annat än att äta, äta, äta.. Men en del av mig blir taggad att försöka ännu hårdare. För det är ju fan inte omöjligt! Men jag har alltid haft svårt att lägga på mig.

Sedan går jag stängningspass idag och det är mitt minst favoritklassade pass. Dessutom är det mitt sista och jag tycker alltid att det blir tuffare och tuffare att hålla ut ju närmare slutet man kommer.. Dessutom står jag i köket med Barham som också är på dåligt humör. Var svingrinig på hans dåliga attityd (som jag bemötte med samma medel) men när allt lugnat ner sig berättade han att hans mormor dig i förrgår och att han är ledsen för det. Ser ni? Perspektiv. Betydligt mer förståelse från min sida.

Jajajajajaja idag är en av mina sämre dagar och jag ska inte beklaga mig. Allt är bra. Den här dagen tar ju slut den med och imorgon kanske det blir jobb på gymmet. Vi får se. Antagligen. Men på tisdag ska jag träffa PJ!

Nu knäpper vi en Celsius och bara kör, kör, kör!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback