shallow

Häj bloggen!

Igår var inte en väldigt spännande dag. Jag var så sjukt trött i förrgår kväll men lyckades hålla mig vaken till strax efter 22.00, jag ville inte somna för tidigt heller för då hade jag väl vaknat vid tre på natten och inte kunnat somna om eller nåt sånt dumt. Men tröttheten kommer ju som ett jävla bakslag när jag sovit för lite så resultatet blev att jag sov i 12 timmar och vaknade med den där hemska huvudvärken jag får av att sova för länge. Hemska, hemska, hemska huvudvärk. Är väl vätskebrist (och koffeinabstinens men det kommer jag aldrig att erkänna).

Det var ju i alla fall väldigt tur att värden hade skrivit till mig kvällen innan och frågat när jag ville ha frukosten serverad, följt av att det bara var jag som skulle ha. Jag lyckades övertyga henne om att hon inte behövde duka fram för min skull så hon gick med på att jag kunde få förse mig själv. Tur var väl det, så jag slapp ha en tid att passa vid 08.00 på morgonen och kunde äta vid ett istället. Yoghurt med frön var gick definitivt under kategorin mat-jag-ej-är-trött-på-att-äta.

(null)

Jag satt på rummet hela dagen med undantag för när jag åkte till Ica och köpte mat. Jag har suttit och pillat med administrativt arbete mer eller mindre hela min tid här på Öland men lik förbannat så känns det inte som jag kommit någonstans. Jag ringde Skogsbykliniken på eftermiddagen för att höra hur det gått med Wyoming och Yuri. Yuris benamputation hade gått bra och hon låg på uppvaket. Wyoming hade tydligen för höga värden kalium i blodet, dvs en elektrolytobalans. Även förhörjt värde av vita blodkroppar i urinen.. så klart. Det har hon nog haft på varenda jäkla veterinärbesök. Men det är i alla fall så skönt att äntligen ha fått en förklaring på varför hon dricker så mycket, nämligen förstnämnda åkomma. De ville ha kvar i alla fall Yuri en dag för att se att hon återhämtade sig ordentligt.  Gärna för mig! Allt för att minimera risken att jag upptäcker att jag har en kraftigt blödande katt i bilen 50 mil hemifrån. 

Roligare än så blev det inte igår, hela dagen gick åt att pilla med kattloggar, mejlen och kalendern. Somnade helt sjukt sent då jag - för att bli av med huvudvärken - druckit koffein lite sent på dagen (ni vet, för att attackera de där abstinensbesvären som inte  finns, ehm).

Imorse vaknade jag av att mamma ringde. Är det någon annan än jag som nästan skriker i telefonen när jag vaknat av den,  för att liksom försöka dölja att jag blev väckt? Att det liksom slår över och man svarar "HALLÅ HEJSAN HEJ HEJ" bara för att dölja sin nyvakenhet, och ändå kryper skammen på när den andra frågar "sov du?" Och man fortsätter "NEJ NEJ NEJ HAHA INTE ALLS". Ville bespara mig den förnedringen så jag sa som det var, haha.  Vi pratade en stund och sedan tror jag vi kom överens om att höras senare idag...? Det är en sådan där sak som är så jävla typiskt mig och mamma.  Vi avslutar 100% av samtalen med att bestämma när vi ska höra nästa gång. Vi följer den planen 0% av gångerna. Vi glömmer alltid, alltid bort det båda två. Men som tur är går det åt båda hållen i alla fall!

(null)

Jag åkte sedan till kliniken för att briefa med Satu om katterna. Fick träffa dem båda, Yuri var tvärhög på smärtstillande och låg och rullade runt och spann högt. Wyoming tittade på mig med förakt i blicken och gömde sig i ett hörn. Så synd att hon ska bli så stressad och rädd, detta är ju livsnödvändigt för henne. Men imorgon åker vi hem!

(null)

(null)


Jag fick även en liten rundtur på gården av Satu och träffade hennes 7 hästar. Satu är verkligen huuuur gullig som helst! Jag vet inte   varför men jag var någonstans beredd på att hon liksom skulle vara lite speciell som person. Det bara känns rimligt, att många som är riktigt, riktigt bra på sitt jobb kanske inte är nån people person också. Men hon är supertrevlig, glad och pedagogisk. Och en helt otrolig veterinär, så klart. Hon är BÄST.

Efter jag åkt därifrån fick jag feeling och bestämde mig för att åka en sväng och bara se mer av Öland. Jag var egentligen inte så sugen, men ibland drabbas jag av lite lätt FOMO och får ångest för att jag "är tråkig" och bara sitter hemma och pillar med något (särskilt på vackra Öland en solig sensommardag). Det hade gnagt mig hela dagen så jag bestämde mig för att köra en bit. I efterhand är jag superglad att jag gjorde det!

Öland är verkligen helt magiskt vackert! Och så... platt. Haha. Jag blev omkörd hela tiden för jag låg precis på hastighetsgränsen (misstänker alla rutinerade förare här bara vill komma fram snabbt och lätt kör 10-20km/h för snabbt som standard) för jag ville så gärna se allt runtom. Jag stannade flertalet gånger bara för att njuta av utsikten.

(null)

(null)

(null)

(null)

Bilen jag kör är en lite äldre modell så jag får lyssna på radio när jag kör. Lyckades hamna mitt i ett program där de spelade upp musik från 60-talet. Snacka om att jag fick feeling.

(null)

Det fanns så mycket gallierior, loppisar, gårdsbutiker, hantverksbutiker, naturreservat, kaféer, ateljéer och dylikt att se! Jag körde förbi nästan allt, då jag inte hade riktigt ork att springa in och ut. Dessutom var ju målet med körningen att se Ölands natur! Men jag stannade ändå på tre loppisar sammanlagt som låg med gångavstånd emellan. Och jag hittade SÅ mycket fint!(!!) Men bäst av allt var denna, cirka 3 millimeter tjocka bok.

(null)

Det är onekligen ett av mina bästa loppisfynd på väldigt, väldigt länge. Det står bland annat i den att "om nöden kräver det så får man slå idioten med tillhyggen ej avsedda för det ändamålet". Hilarious, och hemskt på samma gång, att detta faktiskt varit en handbok för någon.

När jag bestämde mig för att bila hem fick jag bevittna en otroligt vacker solnedgång!

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu har jag ätit kvällsmat och duschat, och ska greja lite mer med det administrativa innan det är dags att sova.

För en gångs skull (!) känner jag ingen större hemlängtan. Annars brukar jag verkligen längta hem och åker gärba en dag tidigare än tänkt liksom. Jag ogillar att sova borta. Men denna gång känner jag mig helt tillfreds och lugn med att vara här. Hade lätt kunnat stanna längre, men jag måste nog åka imorgon. På lördag anordnas en tyst manifestation i Strömstad, mot antalet anmälda sexualbrott som läggs ner av polisen. Det vill jag verkligen inte missa, då jag följer Cissi Wallin och länge har övervägt att anordna en sådan manifestation här. Är väldigt glad att någon annan tog tag i det för jag känner inte riktigt att jag skulle orka styra upp det. Sedan behöver jag städa hemma för på måndag kommer SVT! Sedan börjar jag jobba heltid igen, huff.  Mycket nu. 

Vi kanske hörs imorgon! Tack för att ni tittar in 😊❤️


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Gunilla säger:

Kör försiktigt nu

2019-09-27 @ 14:37:27
Trackback