sunburn

(null)

Men hallåååååå bloggisen and all you peeps WHAT the actual fuck is up?! ❤️

Tänkte göra ett litet försök på comeback i bloggen, så här efter ett års uppehåll. Typ. Jag vet inte.

Jag har ju alltid älskat att skriva nån form av dagbok men rätt som det är så övergår det från en närande, konstruktiv rutin till en mekanisk, destruktiv tvångstanke och då måste jag på något sätt dra i handbromsen. Tänk att det ska vara så förbannat avancerat. Då är man bra priviligerad, när man har tid att fokusera och låta sig påverkas av sådana futila bekymmer.

(Lite som människorna som är rasande över att det ska göras en ny version av Saltkråkan. SENÄLLA rara bara skit i att titta på det då. Tänk så bra man har det när man kan sitta och ranta om detta på Facebook. Har ni ingen jävla tvätt att ta hand om?)

Änywäyzzz kort sammanfattning sen vi hördes sist; jag var permitterad, jag blev arbetslös, jag sökte fett många jobb och fick otroligt nog ett tillsist som jag inte ens sökt. Jag blev tillfrågad av en föredetta chef till mig som startat nytt företag och undrade om jag ville hoppa på. Det kunde jag ju bara inte tacka nej till! Så nu är jag trädgårdsskötare och jobbar allt mellan 2 och 5 dagar i veckan med att klippa gräsmattor, rensa ogräs och plantera nya rabatter. Så behöver du någon som kirrar biffen i din trädgård riiiiing Hanna på Frejas AB så kommer jag!! För det mesta klipper jag gräsmattor nu, vilket är min favoritarbetsuppgift. Sol och värme, en podd i öronen och en så tillfredsställande uppgift som att klippa gräs så det blir skitfint. Älskar det. Bortsett (!!!) från att jag får sån sjuk soleksem. Även om jag har långärmad skjorta för att täcka överkroppen trots att det är 25 grader och vindstilla, så varmt att svetten rinner längs ryggen, så får jag sådana jäkla utslag över armarna och bröstkorgen att jag har svårt att sova på nätterna. Men när det var kallt och regnade så gnällde jag över det också. Så jag försöker inte gnälla över värmen nu, men det är svårt när det bara kliar och kliar och kliar och jag har inget val annat än att fortsätta exponera mig för gassande sol 8 timmar om dagen och måste hålla mig inne på mina lediga dagar så det ska få en chans att lugna ner sig. Men jag överlever. 

Utöver detta har det varit hemskt händelselöst på utsidan men mitt händelserika inre ser till att jag aldrig är utråkad. Tacksam för det! Alla sa när jag blev arbetslös att "åååååh du kommer bli så utråkad vänta bara" hallå känner ni ens mig jag har inte varit rastlös sedan 2012. Det finns alltid för mycket grejer för mig att ta itu med. Tro mig. Herregud.

Tja jag vet inte, det finns väl egentligen en miljon grejer till att säga. Men tänkte att ikväll bara droppar jag in för att liksom lossa startskottet för ännu en misslyckad ambition att uppdatera kontinuerligt. 

Avslutar starkt med bild på eksemen som jag fick första jobbdagen i 25 grader och jag bara hade linne på mig, för att understryka hur JÄVLA SYND DET ÄR OM MIG.

(null)

Just det! Titeln på detta inlägg är en referens till NoSleep Podcast S15E25, som är en enda lång historia med titeln Sunburn. Skriven av fantastiskt begåvade Jared Roberts. Den är tre timmar lång men jag har lyssnat på den 4,5 gång.  Jag lägger in länken till den på Spotify här ifall någon vill lyssna! Framtida jag kommer tacka mig.

https://open.spotify.com/episode/5Hf20r3ZjMWLpij8iBKALC?si=bj9uSDkESqee7RA0PMc98w

(null)


Då tackar man för visat intresse faktiskt. Tack för titten, vi hörs snart igen!

Hare gött
haaaaj ❤️

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback