crush depth

Häj bloggen.
 
En vecka har gått sedan jag skrev sist. Det går bättre nu, även om jag har mina svaga stunder. Ikväll tex. grät jag en liten stund för Lana, varje gång jag kommer hem är hennes frånvaro så påtaglig. Hon brukade alltid springa ut framför bilen på vägen sista biten hem och springa/lunka framför bilen som för att eskortera en hem. Tog det för lång tid att gå ur bilen hoppade hon upp på motorhuven och jamade så där tyst att man inte hörde nåt utan bara såg munnen röra sig.
 
För det mesta går det bra men när jag råkar se bilder på henne hugger det till i hjärtat. Särskilt de sista bilderna som togs hos veterinären och skärmdumpen från mitt videosamtal med Martin på djursjukhuset. Jag kommer aldrig glömma chocken jag fick när jag tryckte på "svara" och jag hörde ett kraftigt grymtande i några sekunder innan videon gick på och Lana låg och krampade häftigt. Grymtandet var hennes andning, ett krampaktigt och högljutt kippande efter luft. Jag kämpade hårt med att övertyga mig själv om att hon inte legat så under hela tiden mellan det att de ringde och att Martin väl kom dit. Jag var noga med att de skulle låta henne somna innan han kom om det behövdes. Johanna tröstade mig med att rummet hon låg i såg ut att vara något akutrum, och att hon antagligen legat på ett annat rum med syrgas tills strax innan Martin kom.
 
Några veckor senare när vi pratade om det kom det fram att Martin tänkt samma sak som jag där och då; att sekunden han la sin hand på henne så slutade hon krampa. Kanske var det bara önsketänkande och en ren tillfällighet eller så blev hon lugn av hans närvaro. Oavsett så lämnar jag det där och tror på sistnämnda.
 
Jag har jobbat som en tok det senaste, 13 dagar i rad, var ledig igår och idag började jag jobba igen och ska göra i 7 dagar till innan jag är ledig igen. Men det går bra, jag vet att det bara är tillfälligt.
 
Jag har ju börjat jobba på XL Zoo vilket är superkul. Det är mycket nytt att lära och jag är lite nervös att få frågor jag inte kan svara på.. men tänker osökt på de upplärningar jag själv haft i sommar och hur jag försäkrat våra nya om att det är ingen fara att inte veta allt, för det är när man får frågorna man inte kan svara på som man tar reda på svaret och då lär sig.
 
På väg till jobbet.

(null)
 
Jag hade sjukstuga med en guppy som verkat tunn och utstött. Jag satte honom för sig själv och såg till att han åt. Vi har kämpat på men idag när jag tittade in snabbt såg jag honom inte, så tror han kanske blev för dålig tillslut ändå.
 
(null)
 
Lyckades tajma in ett besök i stallet med att Kajsas medryttare var där och hade tagit in alla hästarna, så jag fick lite kvalitetstid med Queeny. Så mysigt att det går mot höst och mer stallhäng på schemat.
 
(null)
 
Wyoming desto mindre imponerad av häng.
 
(null)
 
Jag jobbade på XL Zoo i helgen och där går de bara halvdagar. Så på lördagen var jag schemalagd 10-15 men eftersom det var ganska mycket folk blev jag tillfrågad att jobba över två timmar vilket jag givetvis gjorde. Därför frågade jag om jag fick komma lite senare på söndagen istället. Så dagen började med sovmorgon för första gången på en vecka och sen åt  vi frukost i form av churros i stan eftersom Jafaris donuts var på besök i stan. När vi satt vid hamnen och kollade på två fiskmåsar kom en jättesöt kvinna som såg att vi tittade på fåglarna, så hon kom fram och började prata och gav oss massa fakta om måsar. Hon älskade fåglar så hon hade köpt en bok om dem sa hon. Så himla söt, haha.
 
Sen åkte vi till Nordby för att han skulle få se mitt nya jobb, men eftersom jag missbedömt tiden väldigt så hade vi en del tid att slå ihjäl tills dess. Så han gjorde ett spontanbesök hos frisören. Vet ni hur lång tid det tog från det att vi gick in till det att vi gick ut? Åtta jäkla minuter. Det känns som det är ett mycket mindre projekt som man att klippa sig, jisses alltså. Jag har väl aldrig gjort ett frisörbesök i vuxen ålder som tagit mindre än 2 timmar typ.
 
(null)

Vi var i leksaksaffären för att köpa present, när jag hittade denna fantastiska hattt. La upp den på instagram med texten
 
when you're ready to party but life hits you

(null)
 
Det var Martins skämt, ska medges.
 
Jag avverkade dagen på XL Zoo och efter jobbet åkte jag till Johanna för lite krubb, färgning av mitt hår samt förberedelse inför lillasysters födelsedag. Jag jobbade heladag på hennes födelsedag så lämnade ett kort och en liten present i brevlådan.
 
(null)

Jag var så nervös över att skriva kortet med bläckpenna och allt gick så bra fram tills jag skulle skriva "Kram storasyster" vilket blev "kram sty" så fick rädda upp det med ett enormt, malplacerat hjärta.
 
(null)
 
Jonny har börjat komma in på kvällarna. Det är en sådan där sak jag också försöker fokusera på när det kommer till Lana, att hon som alltid ville vara utomhus och var väldigt spänd inne, ändå slipper hösten, vintern och kylan som kommer med den. Hon fick en härlig sista sommar. 
 
(null)
 
Idolbild på mig och Sophie, helt nyvakna och redo för en ny dag.
 
(null)
 
Mitt körkort går ut 22 september för då har jag haft det i tio år, så sjukt! Så jag fick åka inom stan och ta ny bild till nya körkortet. Därför kom jag till jobbet sminkad, för första gången på några månader. Jag slutade sminka mig när gränsen stängde, är för snål och lat för att använda smink när jag träffar så få människor, haha.
 
Avnjöt vad jag tror var årets sista lunch utomhus. Solen sken varmt men det var ändå en bitande kyla i luften, nu är hösten äntligen här.
 
(null)
 
Vi fick detta vykort från Fredrikstad Dyrhospital. Hur. jävla. fint.
 
(null)
 
(null)
 
Martin hittade ett nytt skräckspel som vi började spela två dagar innan han åkte till Spanien för att hälsa på sina föräldrar. Spelet heter Tormented Souls och är verkligen som en modernare version av de första Silent Hill-spelen. ÄLSKAR. Älskar även Martin för att han ställer upp på att spela dessa spel för min skull.
 
(null)
 
Martin åkte till Spanien på måndagen och jag kom hem på kvällen efter jobbet, trött och jäklig men hade ett långt och riktigt givande telefonsamtal med Amanda, som numera driver föreningen nästan själv. Jag har tagit mig en paus som tack vare henne faktiskt blivit en paus denna gång. Vii hade lite utav ett "personalmöte" där vi catchade up läget och pratade om framtida åtaganden. Samtidigt som jag drack några cider och åt chips. En väldigt trevlig kväll!
 
(null)
 
(null)
 
God morgon Wyoming ♥
 
(null)
 
Katterna fick en ny leksak. De var minst sagt... skeptiska.
 
(null)
 
(null)
 
Och Sophie fick en tunnel. En av många fördelar med att jobba på XL Zoo, man får köpa prylar för inköpspris. Man får dessutom en säck torrfoder GRATIS av leverantören varje månad, det är sjukt snällt ju. Så nu ska vi prova gå över från Nutrima till Four Friends här hemma. Såå smidigt!
 
(null)
 
Sterling vill vara i sängen nu när Martin inte är hemma, haha.
 
(null)
 
(null)
 
På onsdagen gjorde jag arbetsdag 13 av 13 i sträck och fick avsluta kvällen med en tur till Dingle. Det är en övergiven katt där som varit ett så stort problem för grannskapet att de nu fått klartecken från polisen att de ska ringa nästa gång han syns till, så polisen ska skicka jägare som ska skjuta honom. Så jag kände att fuck it, vi har ingen tid att förlora på att leta efter någon volontär som kan ta sig an ärendet. Så jag åkte själv. Jag var inställd på att sitta och vakta fälla hela natten men väl på plats träffade jag en tjej som bodde där som erbjöd sig sköta fällan. Jag blev så himla glad.
 
Jag kunde dock inte somna förrän efter 3 på natten och vaknade av mig själv bara 6 timmar senare.Min efterängtade, lediga dag...! Jag åkte till stallet ganska direkt efter jag gått upp och fixade åt alla hästarna som stått inne under natten. Mamma skulle komma till mig över dagen så jag skyndade mig hem för att städa. Inte för att jag på något sätt eller vis kände mig tvungen mer än att jag vill ha det rent och fräscht när jag har besök. Jag drog på lite partymusik och städade så svetten bokstavligt talat rann. Efter allt som var med Lana har jag haft supersvårt att hitta musik att lyssna på då det mesta berör mig på ett väldigt jobbigt och känslosamt sätt, men min chef/kollega Andres har delat med sig av lite remixer som är upptempo och glatt men utan liksom för mycket känsla. Det får liksom inte vara ett uns av sorg men samtidigt inte för glada låttexter för då blir jag bara provocerad. 
 
Jag städade i alla fall klart och väntade sedan mammas ankomst. Passade på att ge katterna lite ampellilja och Sophie åt så himla mycket. Hon spydde tre gånger inom loppet av en minut sen, jag är glad att hon hade det avklarat innan mamma kommit i alla fall.
 
(null)
 
I vanlig ordning har jag inga bilder från när jag umgåtts med någon men jag hade i alla fall en så himla bra dag med mamma här. Vi handlade mat, var och hälsade på Queeny och hon lagade så himla mycket mat åt mig. Dels pannbiff men också en lax som jag inte hunnit smaka på ännu. Pannbiffen är verkligen den godaste mat jag vet så det fanns inget utrymme för laxen då, men jag ska göra matlådor av det imorgon tänkte jag.
 
Mamma hade även med sig ett katthus som hon specialbeställt av en kvinna i Forshaga som snickrar massa grejer på hobbynivå. Hon är så jädre duktig verkligen, och huset var fantastiskt fint! Tanken var egentligen att Lana skulle haft det, när mamma köpte det för över en månad sedan, men nu när Lana är borta så föreslog mamma att jag kunde lotta ut det istället om jag ville dels slippa se huset som en påminnelse om Lana men också för att få in lite pengar till räkningen  från djursjukhuset. Försäkringen täckte ju 85% men jag måste fortfarande betala självrisk på över 8.000.
 
(null)
 
Så vill du ha chans att vinna detta kattthus, klicka dig in på min facebooksida för info vetja.
 
Det var så himla mysigt att ha mamma här och jag kände att det var min lediga dag väl spenderad. Fuladdad med ny energi. Hon sa det till mig att hon blev lite förvånad över att jag ville att hon skulle komma hit min enda lediga dag, och när hon sa det blev jag nästan lite förvånad själv. I vanliga fall kräver jag nästan ensamhet och inga planer för att ens kunna känna mig utvilad, men jag gissar att jag inte kände efter så mycket denna gång. Det är jag glad för!
 
Idag jobbade jag 10-20. Min chef skrev igår och frågade om jag ville börja en timme senare, jag skrev ett svar att jag gärna ville det men missade att skicka upptäckte jag i efterhand när han skrev att en annan kollega fick sovmorgon istället. Först blev jag kränkt men sen insåg jag att jag aldrig svarat honom. Nåväl, det gör ju inget att få mer timmar.
 
Men nu ska jag faktiskt ta och knyta mig så jag i alla fall får odentligt med sömn, det känns väldigt grundläggande för att orka dessa perioder av så mycket jobb.
 
Tack för att ni läser!
 
Hare gött
haaaaj ♥
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback