unholy

(null)
 
Häj bloggen!
 
Jag har inte räknat dagarna varken framför mig eller bakom mig gällande min jobba-20-av-21-dagar-situation men nu är det onekligen svårt att inte fokusera på att det bara är en dag kvar. Jag är ganska sliten generellt, särskilt på morgonen, men ändå mycket piggare å dagarna än jag trodde. Det har varit väldigt roligt att gå till jobbet varje dag oavsett hur många dagar som gått eller hur många som återstår och det är väl det som varit min räddning.
 
Jag har knappt reflekterat över att Martin inte är hemma för det har inte ens jag själv varit. Det har varit skönt att kunna komma hem, städa, äta och sen sätta mig i sängen eller soffan framför 5 avsnitt Sons of Anarchy utan att känna dåligt samvete över att inte ha ork till annat. Så håll i hatten för nu kommer bilder på katter och typ inget annat, för det är mitt liv utanför jobbet just nu.
 
Jag tror Sophie saknar honom för hon sover på hans sida av sängen på nätterna.
 
(null)
 
Denna dag har i alla fall varit ganska intensiv då jag haft mycket att göra utöver jobbet och behövt klämma in det före senast 11.00. I måndags hade jag morgonpasset i stallet, åkte hem och gjorde mig i ordning för jobb och åkte sen till stan för att vaxa mig hos Marita. Det gick så fort att jag hann åka och hämta ut mitt nya körkort. Igår var det 10 år sedan jag klarade uppkörningen.
 
(null)
 
(null)
 
Jag skulle egentligen ha jobbat 10-17 på XL Zoo dagen efter men en kollega var sjuk så det gjordes om i planeringen lite och jag fick jobba 15-20 istället vilket kändes skönt. Jag vaknade ganska tidigt och hade egentligen ingen direkt plan för dagen annat än att jag skulle försöka få lite saker gjort på förmiddagen. Min första tanke var att jag skulle göra lite administrativt jobb och jag började med det, men efter ett samtal med chefen-chefen på Bodypower som gav mig massa energi så ville jag inte sitta vid skrivbordet resten av tiden innan jobb. Så jag åkte in till stan för att posta paket, köpa lite grejer och tog hand om dagens bestyr i stallet på väg till jobbet sen.
 
Som tur är hade jag bra hjälp från Sophie när det kom till det administrativa. Not.

(null)
 
(null)
 
Bildbomd på gänget som väntar varje kväll jag kommer hem:
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)
 
Och morgonhänget med dessa gör det extra svårt att komma upp ur sängen.
 
(null)
 
(null)
 
Kvällshänget med Nestor framför Sons of Anarchy. Nestor som sades vara "en gammal, förvildad katt som aldrig kan bli tam". 
 
(null)
 
Sophie aka. "the dodo" ser till att kokningen av pastan går rätt till.
 
(null)
 
På onsdagen ägnade jag min rast åt ett telefonmöte med min psykolog. Det var ett väldigt bra samtal som alltid, vi pratade mycket om att när jag känner mig osäker på hur jag ska hantera situationer så ska jag se till att mitt agerande går i linje med mina grundvärderingar och inte görs i affekt. Inte för att detta egentligen brukar vara ett problem, men för att jag känner mig vilsen i många situationer just nu och hon hjälper mig komma ihåg hur jag ska använda min inre kompass. Bra bra.
 
Inatt hade jag flertalet madrömmar och vaknade tre gånger av att jag inte kunde andas. Det var hemskt. Jag drömde först att Martin dog, att jorden träffades av en meteorit och vi alla dog och sen drömde jag att Artemis blev skjuten. Och dog. Jag minns att jag tänkte andra gången jag vaknade, att jag skulle behöva sjukanmäla mig från jobbet idag för att jag sovit så otroligt lite/dåligt. Men när jag vaknade gråtandes och kippandes efter luft en tredje gång kände jag mig mest less och gick istället upp tidigare än väckarklockan ringde.

Gjorde mig redo för jobb och åkte in till stan vid 07.30. Besökte vårdcentralen för att ta ett blodprov inför en kontraströntgen som jag ska göra nästa vecka. Sköterskan var en av de gulligaste jag någonsin mött, hon beundrade min kompistatuering med Johanna, den med fiskmåsen, så innerligt att hon frågade om hon fick ta kort på den. Det fick hon så klart.
 
(null)
(null)

Efter blodprovet åkte jag till stallet för att fixa lite innan hovslagaren kom. Gjorde i ordning boxen samt pysslade med Queeny en stund. Hovslagaren kom och jag var lite spänd inför hur det skulle gå, med tanke på att jag aldrig anlitat den hovslagaren tidigare och att jag inte visste hur Queeny var att sko. Eller ja, hovarna skulle bara verkas. Men det gick toppenbra och var klart långt innan förväntat.
 
(null)
 
När jag kom till stallet så regnade det och jag såg att alla stora hästarna hade täcken, alla förutom Queeny. Så fick givetvis styra upp detta och åkte till Hööks innan jobbet för att köpa regntäcke. Hittade ett jättefint med avtagbar hals, mörkgrönt så klart. Jag som bara skulle köpa begagnat till nya hästen, det gick ju bra. Jaja, vi kommer förhoppningsvis få valuta för pengarna då det lär användas en del och slitas med hälsan.
 
Nu ska jag använda det sista av min rast för att gå till XL Zoo och köpa nån ny skojsig kattleksak. Katterna har ju bara tusen stycken.Och så kan vi inte ha det.
 
Imorgon är sista arbetsdagen innan tre dagars ledighet och även om en intensiv helg väntar så ska det bli så förbaskat skönt med ett break. Bra för mig att sluta dricka 2 Celsius om dagen också, som det ju blir när man tar en i bilen på väg till stallet tidig morgon och sedan finns personaldricka att tillgå på jobbet några timmar senare. Tror mindre koffein på dagarna kan göra mig piggare. Och mindre jobb.
 
Hare gött
haaaj ❤️
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback