Wildflowers



Jag och Manfred gick en promenad igår, och då plockade jag en massa blommor. Tyckte det blev fint.

Äntligen har alla betygen satts och det som skulle komlpetteras har kompletterats. Satt uppe till 4 på natten i torsdags, sov i tre timmar och gick sedan upp för att fortsätta. Vid niotiden skickade jag in mitt sista arbete på gymnasiet. På kvällen sov jag mellan sex och nio. Sedan gick jag och la mig vid tolv. Sov till elva. Nu hoppas jag att jag ska vara utvilad.

Det jag gör på dagarna är så obefintligt för omvärlden men ack så viktigt för mig. På skrivbordet har jag liggandes en oändlig lista över mejl som ska skickas, småprojekt som ska slutföras, telefonsamtal som ska göras och tusen andra småsaker att göra snarast. Det är som balsam för själen att äntligen kunna beta av den listan utan en massa skolarbete som snor åt sig all min energi.

Dagen till ära har jag mest skickat iväg en massa formella mejl. Nu tänkte jag äta något och kolla på Legend of the Guardians: The Owls of Ga'hoole trots att jag såg den igår. En otroligt vacker film, minst sagt! Ikväll ska vi titta på Vacant och Aldorain som spelar i Skänninge.

På måndag åker jag hem. Det känns lite konstigt, jag har ju trots allt bott här i två år nu. Det känns nog lika sorgligt som roligt. Herregud.

Jag tror ändå att det här kan bli en bra sommar. Det trodde jag inte förut, men nu tror jag det. Förutom en resa till Italien så ska jag ägna dagarna åt att söka jobb, plugga italienska, utveckla min fotokunskaper samt påbörja den långa processen mot ett körkort. Och njuta av att gymnasiet är över. Mina betyg är inte de bästa, men jag hoppas ändå komma in på en socionomutbildning, oavsett om det blir nu till hösten, till våren eller om ett år.

Jag är arbetslös och meningslös men lever och är glad ändå. För på något vis så känns det som att för första gången på tre år, har jag kontroll över mitt liv.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback