coming down

Äntligen. Min lediga dag.

Väcktes av Martin runt halv elva. Han åkte till jobbet och jag försökte återhämta mig från ytterligare en mardröm där jag bränt alla mina ägodelar. Den delen var egentligen ganska fin, jag gjorde mig av med allt materiellt för att värdera det i livet som verkligen spelar roll. Problemet var att strax efter det drömde jag även att Martin ringde för att kallt upplysa mig om att vi inte kommer ses mer. För han skulle flytta, gå vidare. Någonstans inom mig tror jag det på riktigt är ett stort stressmoment, hur vi ska få vår framtid att gå ihop. På ett sätt är det guld värt att jobba ihop, och så kommer det inte alltid se ut. Men men. Att oroa sig är ett jagnedbrytande beteende och har vid närmare eftertanke aldrig hjälpt någon. Alls.

Jag skrev upp våra nya scheman och ägnade sedan två timmar åt att städa huset! Damma, dammsuga, plocka grejer, diska, ta hand om tvätten.. När det var klart satte jag mig i soffan, nyduschad i min onepiece och åt en burk kesella hallon. Sedan påbörjade jag Operation: Ingenting. Lovade mig själv att inte gå utanför dörren ens. Det gjorde jag inte heller! Spelade Devil May Cry, sov lite, spelade Portal 2 co-op med Manfred i flera timmar och sedan kom Martin hem. Vi lagade mat och avnjöt den framför ett avsnitt Game of Thrones. Och åt Ben & Jerrys till efterrätt. Jag gav honom massage och sedan halvslumrade vi ett tag med Ben Howard i bakgrunden, innan det blev dags att sova.

Det var väldigt längesedan jag var så här känslomässigt tillfredsställd.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback