different choices



Åh, då var även den här veckan slut och ledigheten kommen! Det är så himla bakvänt för mig..

Vaknade strax innan åtta imorse och gick upp för att påbörja dagen trots att jag var ganska trött. Men jag hade ju ändå vaknat utan något alarm och så där så jag antog att kroppen sovit färdigt. Jag tog hand om tvätten, gjorde mig i ordning och dukade sedan fram frukost för morgonmys med älsklingen. Vi hann se ett halvt avsnitt SoA innan det var dags att åka. Martin började jobba klockan tio, och jag började egentligen inte förrän klockan ett men jag hade tänkt följa med honom in till jobbet för att hämta hem min cykel som stått kvar i vårt omklädningsrum sedan den där gången min bil var trasig och jag krigade mig in till jobbet tidigt som fasen.. Så jag fick njuta av bilfärden med honom och sedan cykla hem till Näsinge. Ni anar inte hur skönt det var! Den första biten gick otroligt segt och det var ganska kallt.. Men som Martin säger, det är ju lätt att bli bekväm. När jag cyklade TILL jobbet kvar klockan ändå 06.00, det var minusgrader, kolsvart och snö. Nu var det förmiddag, två plusgrader och molnigt. Men jag hade Five Finger Death Punch i öronen och öste på! Jag la märke till att det låg så otroligt mycket skräpoch främst pantburkar utkastade i diket, så jag funderade på om jag sklle ta en cykeltur till men ta med mig en påse och samla burkarna.. Tror faktiskt jag ska göra det, om tid finnes. Det krävs en viss sorts idioti för att kasta ut skräp ur bilen. Så oerhört onödigt.



Cykelturen tog mig en timme och jag hade egentligen tänkt använda resterande ledigheten åt att åka in till gymmet för ett magpass. Men jag kände att med all stress som jag utsatte mig för under ggårdagen så hade det varit väldigt skönt att få slippa stressen med att fara och flänga fram och tillbaka idag.. Så när jag kom in hoppade jag in i duschen och drog sedan på mig min onepiece, för att sedan sätta mig i soffan framför ett avsnitt SFU. Det var så jävla skönt så ni anar inte. Tror min kropp var mig tacksam över mitt val. Hade ju ändå nyss cyklat 1,7 mil.

Tog lite bilder på några av våra gerbiler som satt och tittade nyfiket på mig. Och som jag drömde mardrömmar om inatt att Martin kastade dem i havet.. (?)



Ruby äter godis..



Arya och Ruby äter godis.. Mor och dotter!



Det här älskar jag med gerbiler.. De är så sjukt osolidariska, haha. När de ätit  upp sin egna godis försöker de ta av varandra. Haha!



När det var dags att motvilligt dra av mig onepiecen rotade jag fram mina gamla favoritbyxor som jag köpte när jag gick i ettan på gymnasiet.. Jag älskade de byxorna, men jag gick upp lite i vikt och fick sedan inte på mig dem längre. Åren gick och jag hade inte hjärta att slänga dem, tänkte att jag må vara naiv men någon dag, så kanske jag kan komma i dem igen.. Idag provade jag, för första gången på år och insåg att jag faktiskt fick plats! De sitter fortfarande väldigt tajt runt höften men bra på låren, men det gjorde de när jag köpte dem också. Så jag var nöjd som fasen!





På jobbet åt jag kvarg med mosade hallon och laddade upp med havreringar och Celsius. Det visade sig bli en lång dag, särskilt med tanke på att våran diskmaskin la av och varmvattnet tog slut. Men jag har så duktiga arbetskamrater att vi ändå var klara strax efter tio. Det var långt ifrån en bra stängning tror jag men helt ärligt så orkade jag inte riktigt bry mig.. Vi hade jobbat intensivt i många timmar och haft en väldigt omständlig stängning att jag var mest glad att vi fick gjort såpass mycket ändå.

När jag kom hem tog jag en genomgående dusch och skrubbade bort allt vad Max heter, för nu tar jag ledigt i två dagar! Har suttit i soffan och myst under tiden Martin spelar, jag har skrivit in schema och planerat och haft mig.. Kan inte låta bli att glädjas över att han är hos mig och inte i Stockholm just nu. Ser så mycket fram emot de kommande tre dagarna! Har en massa besked, mejl och leveranser som jag väntar på, och en massa spännande planer.. Imorgon ska jag luncha med farmin, träna med Martin och hålla bodypump på kvällen. Kanske ska jag cykla också, men bara kanske. Tror nog jag ska ta det på tisdag, men vi får se.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors, dags att avrunda. Sov gott!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback