throw a punch

Tog mig friheten att ta en sovmorgon, när jag ändå gått och lagt mig hyfsat tidigt kvällen innan. Det var ändå dags för vilodag från gymmet och att få sova lite med Martin innan det var dags för jobb.. På bästa stället!



Som jag trivs i den här butiken. Lite tråkigt att jag från och med nästa vecka kommer jobba alla mina pass i en annan butik. Det kommer bli jätteroligt att känna att det blir "min" butik och att det blir jag som mer eller mindre bestämmer upplägget där. Men som jag kommer sakna mellanbutiken.. En dag till får jag. Jag skulle egentligen ha tagit långhelg till och med måndag men det var supersupermegakris så jag gick med på att hoppa in måndag, om jag fick vara ledig torsdag. Och om jag fick vara på mellan. När jag står i den butiken på vardagarna verkligen myser jag. Så bra.

Celsius-Johanna kom förbi för att se hur vi hade det, lämnade lite grejer och hade med sig dricka som blivit över från tidigare stopp. Den fick jaaaag. Den påsen räddade min helg!



Igår när jag slutat jobbet åkte jag till Skee för att umgås med min bästa vän Sanja aka. Sänjäy. Vi drack te och pratade ända till midnatt. Det var att leva i nuet, ta vara på min fritid och rå om min själ. Kom hem och gick och la mig ganska så direkt.

Imorse var det upp och hoppa strax efter åtta för att hinna med ett benpass innan jobbet. Jag har ju gått på mitt nya träningsschema nu så det var första gången jag körde benupplägget.. Holy mother of God alltså. FRUKTANSVÄRT jobbig. Men så roligt!



Fick verkligen pump i hela kroppen.. Har dessutom redan träningsvärk i baksida lår, galet. Det tog över en och en halv timme och jag var så hungrig att jag trodde jag skulle implodera, herregud. Stack till Nordby i god tid tänkte jag men inte alls för så tänkte halva Norges befolkning idag också. SÅ mycket folk. Unnade mig en stor smörgås på Subway som jag hugrigt klämde i mig minuterna innan det var dags för sex timmars jobb. Såååå skönt att inte köra heldag för en gångs skull.



Gjorde i ordning Celsiuskampanjen så att säga.. Hittar ni en Celsius Päron med klistermärke på så kan ni vara med och tävla om en resa till New York! Najs va? Så ut och leta med er, är en riktig sucker för päronsmak så den går varm här hemma! Jag kommer dema Celsius uppe hos mig på  Västra Bodypower om två veckor så vill ni smaka och tjöta bara kom dit!

Åkte hem och tog tjuren vid hornen då det var dags för veckostädning av huset. Städade, tog hand om tvätt och disk, lagade middag, färgade håret.. Hela kvällen har jag ägnat åt saker som "måste" göras men jag försöker att se det som aktiva val och inga måsten. Jag VILL städa huset för det är så rent och fräscht och det känns bra, jag VILL färga håret för det ser så mycket fräschare ut då.. inför helgen och allt.



Och katten Lil Bub approves of this!

Martin har fortfarande inte kommit hem från sin sista stängning på Max, någonsin. Nu kommer han gå "mellan jobb" i tio dagar. Kommer bli påfrestande tror jag, jag kommer förvänta mig mer av honom nu när han går hemma.. Mer hjälp med saker som bör göras. Tänk er att komma hem från jobbet på kvällen och er partner går i morgonrock och disken inte är gjord, typ. Det kommer ju hända alltså, haha. Men det tar vi då.

Jag ska skriva in lite grejer i min almanacka och sedan ska jag sova. Sanja är sjuk och hade först ställt in morgondagens bodypump men jag messade chefen i samma sekund jag fick veta detta och skrev NEJ NEJ NEJ UT MED PASSET IGEN! Jag tar det! Det är bara två bokade men nollvisionen säger att ställa in är ett sistahandsval. Så klockan nio imorgon kör vi! Strax efter det ska jag packa in material i bilen och bila till Tanum för vi ska vara med på ett event som Nordic Wellness Tanum anordnar på shoppingcentret där.. Lite show och info om vårt gym och träningen som erbjuds, så jag och Sanja ska köra en låt från pumpen. Efteråt tar jag med mig min kära sambo till Uddevalla en sväng (när vi ändå befinner oss åt det hållet liksom) och efteråt hyser jag förhoppningar om ett gympass och kanske en fet middag. Öva combat. Och så måste jag verkligen deklarera. Haha.

Och på söndag kör vi premiärpasset för combat 19.30! Kom dit vettja!



Slut som artist. Peace out!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback