red frog

Häj bloggis!

Jag älskar jul och sånt men jag har fasen inte haft julkänsla det här året. Var fan är min snö och mina 25 minusgrader? Jag bor för långt söderut tror jag. Det är alltid så tråkigt när de 24 dagarna i december har gått och man vet att det är ett år kvar tills jag får en ny chans att insupa julstämning och mysa så är som man bara kan i juletid. Jaja. Jag kommer nog vara ganska snabb med att plocka undan julpyntet tror jag.

Artemis må ha levt som hemlös och rotat i containers för att få mat men aldrig är hon så utsvulten som när vi äter.



Martin la ifrån sig sin lussekatt i någon minut..



Men hon ångrade ingenting.



Jag har druckit FitLine ett tag nu och måste äga att jag tycker effekten på min energinivå håller i sig. Jag är inte dunderpigg på morgonen och sover gäääärna 10 timmar när jag kan men kan alltid ta mig upp ur sängen i god tid. Det gillar vi! När jag väl kommer upp så piggnar jag till och har energi under hela dagen om jag sovit bra.

Jag fick hem min nya kalender! SOM JAG LÄNGTAT!(!!) Kalenderkungen.se rekommenderas oerhört starkt alltså, inklusive frakt betalade jag 298 spänn för min alldeles egenutformade och personliga kalender. Det var en så stor fröjd att få inviga den, klottrade och grejade i flera timmar..



Jag fyllde år för snart en vecka sedan. Jag hade en asbra födelsedag. Jag gick upp rätt tidigt för att städa och åkte in till stan vid nio för att posta massa paket och köpa tårta (läs: budapestlängder). Vid tio var jag på gymmet för att duka upp fika med Sanja och Åsa och satt kvar i ett par timmar.. Jag fick ju ledigt från Bodypower 10-17 men problemet var ju att ingen annan var ledig då, så jag hängde på gymmet hela dagen nästan.. När vi fikat klart och sagt hejdå så länge så övade jag på nya bodycombatreleasen. Tog en fika/lunch med Martin runt tretiden och åkte sedan tillbaka. Vid fem drog jag till Tanum för att köra release där och efter det var det dags för release i Strömstad. Fyyyy vad det var kul! Vilket litet men fantastiskt gäng jag har!

Dessutom fick jag födelsedagspresent av goa Vivian som letade upp mig bara för att ge mig en stor kram och ett paket, och en ProPud av Johanna. Hon visste inte att det var min favoritsmak men det är det!



Häromdagen la jag ut på Facebook att jag hade ett presentkort på Nordby Köpcenter som jag gärna gav bort till den som hade det ekonomiskt tufft och inte råd med mat till sig själv eller sin familj så här i juletid. Jag fick presentkortet som en del av julklappen från Bodypower och efter att ha hittat förra årets presentkort oanvänt och utgånget tänkte jag att jag kunde ge bort det. Jag klarar mig alltid liksom, andra har inte samma tur. Många hörde av sig och det var jättesvårt att neka men jag kunde ju bara ge till en person..

I vilket fall, dagen efter såg jag det här inlägget i samma grupp. Är det inte underbart? ♥



I torsdags utförde jag ännu ett hjältedåd. Jag kan inte berätta mycket om det för Strömstad är en liten stad och någon kanske känner igen katterna.. Så utan att berätta om deras bakgrund och sprida känslig information eller rykten så kan jag säga att jag å Kattkedjans vägnar hämtade 4 katter akut sent på kvällen. Nu är de hos oss och ska göras i ordning för nya hem.. ♥ Jag tog mig friheten att döpa om dem för att, återigen, ingen ska känna igen deras identitet. Vi kollar mycket på Vikings nu så jag hämtade inspiration därifrån; Ragnar, Floki, Helga och Siggy!







Och igår var det äntligen julafton! Jag började dagen med att följa med Gunilla på en rundtur till våra jourhem för att hälsa god jul och lämna en skitstor klösmöbel. Sedan åkte jag hem och slog in julklappar och gjorde mig i ordning för julfirande hemma på Söle.



Jag hade mobilen liggandes i hallen hela julfirandet så jag har inga bilder därifrån men det var väldigt mysigt. Min farmor var med men det var faktiskt första gången hon inte kände igen mig. Hon har ju blivit dement på äldre år och huvudet är inte riktigt med men hon har ändå känt igen oss som stått närmast och hängt med länge. Men inte längre.. Det kändes faktiskt inte så jobbigt, jag har varit ganska beredd på det länge, utan jag var bara glad över att hon var med och njöt av varje sekund med min älskade, älskade farmor. Jag tog fram ett album hon gjort till mig med bilder som hon tagit på mig som liten och vi kollade igenom det tillsammans, hon brukade alltid plocka fram det när jag hälsade på hos henne förr men nu när hon flyttat till ett demensboende gav hon det till mig. Hon kände inte igen det och på varje uppslag frågade hon vem flickan på bilden var men jag svarade lika tålmodigt varje gång. Hon uppskattade nog att hålla  sig sysselsatt och engagerad. Som jag älskar den lilla tanten, varesig hon minns mig eller inte.

Det var en riktigt fin julafton med min älskade familj. Jag fick fantastiskt fina julklappar också! Farmin tyckte det var så svårt att köpa julklappar/födelsedagspresenter till mig så  jag gick in på Ritualls och tog kort på en massa saker jag tyckte om. Nämnde också att jag tänkte börja måla med oljefärg och det snappade han upp. Är så stolt över pappa att han inte köpte presentkort, haha! Absolut inget fel med det men det är ju alltid lite roligare att ha något som kan stå framme och som man kan associera till en viss person.

Doftljus från Rituals som jag velat ha väldigt länge.





Ett helt kit med oljefärger!



Det här är egentligen födelsedagspresenter, men de är med ändå! Doftstickor och min parfym.



Julklapp från Mika och Leo, en pyjamas med katter! Älskar den! (Ska man ge mig kläder är det mys- eller träningskläder som gäller, haha!)



Som sagt. Det här är min födelsedagspresent från Martin, en onesie från Hunkemöller! Den är så mjuk! Som gjord av en del av himlen!



Idag sov vi fett länge och vid middagstid följde jag med Gunilla för ytterligare en jourhemsturné där vi hjälpte till att storstäda i rummen som katterna bor i. Sopa kattsand, skura golv.. Gjorde även ordning i vårat förråd och omorganiserade lite där. Fick lite dåligt samvete då jag följde med Gunilla för att städa fast blev sittandes med två av våra skyggisar, och lekte! De lekte med fjäderpinnen i säkert en timme och Gunilla lyckades städa i rummet utan att de sprang och gömde sig vilket var ett stort framsteg. Klart att det vara nyttigt men stackars Gunilla kröp på golvet och skrubbade för hand medan jag satt gött på en stol och viftade med en pinne liksom.

Lilla femman efter allt bus. ♥

En julklapp jag fick från Martin men som jag inte tagit bild på är en ROBOTAMMSUGARE! Jag kom på det bara någon vecka innan julafton att jag ville ha en sån och blev helt jäla överlycklig när jag fick den..! Med tre katter som springer på kattlådan dygnet runt så har vi alltid en massa kattsand på golvet.. sopar morgon och kväll men ändå hamnar det utspritt lite här och var. Städar man en dag är det ändå smutsigt dagen efter. Men nu.. NU! Är problemet löst! Den är så himla cool, trycker man på en knapp så letar den upp dockningsstationen och sätter sig själv på laddning! Überhäftigt.

Nu ska jag se på mer Vikings! Hoppas ni haft en bra jul!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback