don’t put dirt on my grave just yet

Häj bloggen!
 
Gudars vad jag tycker det är skönt att vara hemma. Jag kommer aldrig förstå de människor som "sitter hemma och är rastlösa". Att vara hemma och chilla är det bästa som finns i hela världen.
 
I söndags spenderade jag större delen av dagen på soffan, men på kvällen fick vi feeling och åkte in till Park för att käka middag och gå på bio.
 
(null)
 
Från och med nu ska jag alltid sitta längst fram på bio, man får ju för sjutton fotpallar och obegränsat med benutrymme? Så najs. 
 
(null)
 
Vi såg Joker, filmen om jokern (duh) ifrån Batman-universumet och den handlade om vem han är och vad som formade honom att bli just jokern. Jag tror många som går och ser den blir besvikna om de förväntar sig en ball Batman-film, fast att den fått 8.9/10 på IMDb. Den hade otroligt lite med Batman och superhjälteupplägget att göra, och handlade mer i grova drag en man med ett trasigt förflutet och till följd av detta också en hjärnskada, vilket i sin tur gjorde honom funktionsnedsatt och hur samhället inte såg eller hjälpte honom. Jag tycker den var riktigt sorglig och grät givetvis flera gånger, (inte Lejonkungen-fulgrät-att-jag-ej-fick-luft men normalgrät) särskilt med tanke på att många människor säkert lever så här. Hjälplösa och utan onda intentioner men så oerhört missförstådda.
 
Hela filmen var så fruktansvärt obekväm att titta på, man kvävdes nästan av skämskudden liksom. Jag älskade den i alla fall, den var väldigt mörk, men vette sjutton om jag skulle palla se den igen. Ugh. OTROLIG skådespelarinsats av Joaquin Phoenix. Fantastisk.
 
(null)
 
På måndagen när jag vaknade LÅG WYOMING BREDVID MIG. Detta var så sjuuukt stort för mig då denna lilla jäkla katt aldrig visar någon form av tillgivenhet till människor alls (jag älskar henne villkorslöst ändå). Har hon legat i sängen hos mig har det varit i fotänden, så långt bort som möjligt och alldeles ihopkurad. Nu låg hon bredvid och var helt avslappnad. Tänk att det skulle ta över 2 år innan det hände.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag satt vid köksbordet och grejade med något när Artemis hade fått något ryck och sprang överallt. Hon klättrade upp på en hylla där de annars aldrig är, och jag sa till henne att "Artemis, drar du ner tavlan kommer jag ge dig på moppo", efter det tog det nog knappt 10 sekunder innan jag ser tavlan tippas framåt och jag reagerade så snabbt att jag hann resa mig upp innan den landade med ett kras. Även en souvenir från Santorini for i golvet och gick sönder. Instinktivt blev jag arg med det tog två sekunder sedan satte det dåliga samvetet in.Det gör inget Artemis ♥
 
(null)
 
Jag åkte in till stan på eftermiddagen för att hämta en hylla som jag reserverat på Återbruket. Jag måste börja köpa möbler nu alltså, jag är ju så kräsen så jag hittar verkligen aldrig något. Men jag har liksom sålt av andra möbler så jag har fyra flyttkartonger med grejer som inte får plats någonstans, haha.
 
Farmin hjälpte mig hämta hyllan och eftersom vi ändå var ute och åkte med släpet passade vi på att åka inom Kate som skänkt en massa klösmöbler till föreningen! Vi lämnade av allt hemma, sedan åkte vi hem till Söle där de bjöd mig och Martin på potatis- och purjolöksoppa (min favoritmat tror jag) och några timmars trevlig sällskap.
 
Här har vi precis burit in allt i huset och resten av kvällen gick åt att bygga ihop klösträdet och ställa möblerna på sin plats.
 
(null)
 
Så här blev det, ÄLSKAR DET! Kate är ju bara bäst alltså. Tror vi kvittade detta stora klösträdet mot något som hon var skyldig mig men tror inte det rörde sig om mer än en tusenlapp. Ett nytt sånt här träd kostar mellan 4-5000 spänn och detta är bara använt i typ ett halvår, så ni kan tro att jag är nöjd.
 
(null)
 
(null)
 
Min chef har varit så snäll och nominerat Katthjälpen till Nordbypriset!
 
(null)
 
Samma dag fick jag också veta att jag gått vidare till steg 2 i rekryteringen av körledare till Joyvoice i Strömstad! Så roligt!! Minns inte om jag skrivit något om detta i bloggen men så är det i alla fall. Har letat efter nästa låt att auditionera med och det tog några dagar, nu håller jag på att lära mig den och tänkte spela in nästa video imorgon. Håll tummarna för mig! 
 
Igår var Martin ledig och hade beställt leverans av vår nya tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Vår maskin har läckt vatten en längre period och nu börjat lukta bränt så Martin har gjort research och beställt hem en ny, jag som i vanliga fall är lite utav ett kontrollfreak har inte haft någon koll utan bara litat på honom. 
 
(null)
 
När han packat upp den hade jag varit i stallet en sväng, när jag kom hem hade han klistrat dit en finsk etikett på och lyckades lura mig att det blivit något fel med leveransen. Jag hann bli måttligt frustrerad över detta innan jag såg kanterna runt om och fattade att den var ditklistrad. Så typiskt Martin, haha! Good one.
 
(null)
 
Idag är jag ledig men var ändå uppe tidigt för att ta stallet på morgonen. Var lite tröttare än vanligt idag.
 
(null)
 
Efteråt uträttade jag lite ärenden som att hämta vatten i dunk (då vårt vatten hemma smakar illa måsta vi hämta hem), köpa mat, lämna två tack-för-hjälpen-presenter till två av de som hjälpte mig med katterna när vi var i Italien, samt riggade en fälla i Oxtorp i hopp om att få in den enda som är kvar av de katterna som gick där i somras. Det stör mig så att vi aldrig fick in dem, vi såg i alla fall 3 ungar gå där och en mamma fanns säkert.. Men trots ihärdigt matande och till och med en åtelkamerra uppsatt försvann de helt spårlöst, förutom denna katt som jag hoppas få in nu då. Uppdraget var som mest aktuellt i somras men rann ut i sanden då vi fick mer akuta ärenden parallellt. Men nu ska stackaren in.
 
(null)
 
Var även i Flöghult och hämtade klösträd och annat som ett före-detta jourhem skänkt till oss. Man tackar så mycket. ♥
 
(null)
 
Kom hem, tog en lååång dusch och drog på mig min onepiece. Lagade second breakfast i form av proteinmannagrynsgröt som jag köpte på jobbet igår och åt med lågkalorihallonsylt på, så jäkla gött. Nu sitter jag vid Martins dator med Sterling i knät, tänt doftljus, pimplar Celsius och lyssnar på Laura Pergolizzi. Sistnämnda upptäckte jag på min födelsedag förra året, blir nästan nostalgisk av att lyssna på hennes album Lost on You. Det påminner mig om hösten/vintern och hur mysigt det var. Jag var sjukskriven på heltid då och det var lite kämpigt men samtidigt så tydligt på bättringsvägen. Lite bitterljuvt och melankoliskt.
 
Nu ska jag städa lite. Sätta igång en maskin tvätt kanske, jag ÄLSKAR vår nya tvättmaskin. Jag hade inte så höga förhoppningar vad gäller torktumlardelen men kläderna blir snustorra. 
 
Åh herrejisses vad jag älskar att vara hemma. Känslan av att vara "färdig" och bara kunna vara hemma resten av dagen finns det få saker i vardagen, som slår.
 

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback