Dag 5 - Drömmar



Drömmar, alltså sådana man har när man sover. Inga framtidsvisioner.

Jag har tre ständigt återkommande drömmar. Eller ja, koncepten är desamma men själva huvudintrigen kan variera.

1. Dålig planering

Att jag varit skådespelare i en teater, och vi typ tio minuter innan premiären insett att vafasen, vi har ju inte ens övat in alla scener, vi har inte kommit överens om vilka övergångar vi ska göra, vad vi ska ha på oss, vilken rekvisita vi ska ha. Jag har också drömt att jag och Manfred skulle gifta oss. Bara det att vi där och då inser att vi har inga ringar, jag har ingen komplett brudutstyrsel, vi har inte bestämt vad vi ska ha för mat, vi har inte bjudit in alla och dylikt. Varje gång överrumplas jag av den där fruktansvärda stressen av att vara ute i sista minuten (förstår inte alls var jag fått det ifrån, nejnej).

2. Låna saker

Att jag lånat större saker av folk. Jag har lånat bilar, traktorer, hästar, åkgräsklippare, mopeder. släp och en gång en lastbil till och med. Grejen är att i alla drömmar, där jag lånat något av tidigare nämnt, så har föremålets riktiga ägare inte vetat om det. Och varje gång jag drömmer att jag lånar något, så börjar det med att jag är lugn i början men får panik i slutet då jag inser hur dumt det var att låna utan att be om lov och hur arg ägaren kommer bli.

3. Fastna i dimensioner

Jag har också drömt att någon ska mörda mig. Men jag kan inte fly. För varje gång jag flyr (genom att göra diverse saker) försvinner jag bara djupare in i en annan dimension och min mördare är mig hack i häl. Flyr jag än en gång faller jag ännu djupare in (och i varje dimension utsätts jag för någon sorts tortyr). Varje gång måste jag inse att det inte finns någonstans att ta vägen, ju mer jag flyr desto värre situationer hamnar jag i och varje gång så slutar drömmen med att jag dör. En gång var det jag som tog livet av mig, men alla andra gånger har jag gett upp.

Alla dessa tre koncept är ständigt återkommande. Jag drömmer något av det i genomsnitt en gång i veckan. Ganska jobbigt att ha drömmar som endast baseras på stress, panik och ångest. Men vad gör man?
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» emelie säger:

hur blev det med bloggdesignen förresten? har du tid? :)

2010-12-14 @ 18:12:50
URL: http://rockcandy.blogg.se/
» Mimmi säger:

Slutar stressa, ha panik och ångest över saker och ting? :D

2010-12-14 @ 21:02:15
» Ida säger:

Haha Mimmi, det kanske skulle funka!

2010-12-14 @ 21:12:59
URL: http://changeofseasons.blogg.se/
Trackback